Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CNR (Comitetul Național Rutier din Franța) a realizat în 2019, în colaborare cu cabinetul Visemont, o monografie despre transportul rutier de marfă din Slovacia, pentru a actualiza informațiile publicate în studiul anterior din 2018 despre activitatea flotei acestei țări și despre condițiile și costurile de exploatare ale unui ansamblu de 40 t care merge la internațional.

Slovacia se află la intersecția dintre marile piețe de consum din Europa de Vest și centrele de producție din Europa Centrală și de Est și a profitat mult timp de poziția sa strategică, firmele începând din 2000 să se axeze mai ales pe transport internațional, atât în est, cât și în vest, având mai ales avantajul costurilor mai mici decât ale vecinilor austrieci, germani sau chiar cehi, și fiind în topul european din punct de vedere al volumelor de transport.

Activitatea la intern a flotei slovace stagnează de circa 10 ani, dar cea de la internațional crește în medie cu 2,4%/an, deși din 2016 încoace ce văd și aici semne de stagnare, mai ales din cauza creșterii costurilor – cel cu șoferii era de 23.500 de euro/an în 2012 și a ajuns la 28.000 de euro în 2019, deci a crescut cu 13%, iar taxele de drum aproape s-au dublat în același interval.

Evoluția transportului rutier slovac de marfă (în milioane de tone-km)

 20082009201020112012201320142015201620172018Evoluție medie anuală
Total29.27627.70527.57529.17929.69330.14731.35833.54036.13935.41135.5861,97%
Național6.3195.5195.1984.9065.0734.5665.0945.2455.6976.3266.4770,25%
Internațional22.95722.18722.37724.27224.62025.58126.26528.29530.44129.08529.1092,40%
             

(Sursa: Eurostat)