Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Elektrokontakt România (EKR) a devenit chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Proiectul marchează un grad de ocupare de 100% și este dezvoltat în parteneriat de Globalworth și Global Vision, doi jucători importanți pe piața imobiliară din România și Europa Centrală și de Est (ECE).

EKR, o subsidiară a Elektrokontakt GMBH, are un renume internațional și este specializat în sisteme de cablare. Compania are o prezență globală pe patru continente, precum America, Asia, Africa și Europa. Din 1996, EKR furnizează produse de calitate clienților din industria auto și a primit numeroase certificate industriale de-a lungul anilor.

EKR a închiriat o suprafață de 14.735 de metri pătrați în cadrul parcului industrial Mureș City Logistics, pentru o perioadă de 10 ani. Compania intenționează să producă din acest punct central, în exclusivitate, cabluri electrice pentru divizia de automobile Mercedes.

Tranzacția marchează o realizare semnificativă pentru ambele companii imobiliare, deoarece Mureș City Logistics este ocupat acum în totalitate. Agenția care a intermediat tranzacția a fost Colliers, un partener de încredere pentru multe proiecte de închiriere din portofoliile Globalworth și Global Vision.

Piața industrială și logistică din România continuă să fie în ansamblu printre cele mai dinamice sectoare imobiliare, cu o cerere de peste 20%, în creștere semnificativă pentru prima jumătate a anului față de aceeași perioadă a anului anterior, având aproape 480.000 de metri pătrați de contracte de închiriere, potrivit raportului de piață Colliers pentru primul semestru din 2023. România este a treia cea mai mare piaţă industrială și logistică din CEE-15, având 6,4 milioane de metri pătraţi de spaţii de depozitare moderne.

Mureș City Logistics este situat strategic, la o distanță de 362 km de București, 102 km de Cluj-Napoca și 261 km de Borș, la granița de vest a României cu Ungaria. Parcul beneficiază de o infrastructură modernă, parcări ample și facilități de acces bine conectate.

Globalworth și Global Vision au dezvoltat proiectul în parteneriat, fiecare companie deținând o participație de 50%. De asemenea, acest parc face parte din proiectul pilot al seriei “City Logistics. Last Mile”, dezvoltată de cele două companii care activează în sectorul imobiliar.

Globalworth își menține expertiza în identificarea oportunităților de investiții strategice, alături de Global Vision, continuând misiunea de a dezvolta clădiri moderne.

„Mureș City Logistics a ajuns la un grad de ocupare complet, iar acest lucru reprezintă o etapă esențială pentru noi, la Globalworth, și denotă forța parteneriatului nostru cu Global Vision. Primirea companiei EKR, o filială a ELEKTROKONTAKT GMBH, renumit la nivel mondial, nu numai că subliniază atractivitatea strategică a parcului, ci validează Târgu Mureș ca centru emergent pentru logistică și industrie ușoară. Pe măsură ce continuăm să ne concentrăm pe investiții inteligente și strategice, ne propunem să fim promotori ai progresului, atât la nivel local în Târgu Mureș, cât și în toată Europa Centrală și de Est.”,

a declarat Mihai Zaharia, Director de Investiții Globalworth România / Director Piețe de Capital Globalworth Group.

„Am atins încă o etapă importantă o dată cu închirierea întregii clădiri Mureș City Logistics, cel mai modern hub din zona Mureș, cu o foarte bună conectivitate din punct de vedere al transporturilor. Prin crearea acestui ecosistem de afaceri puternic, Global Vision în parteneriat cu Globalworth, joacă un rol în dezvoltarea economică locală și regională. Această realizare este posibilă și datorită infrastructurii bune și a forței de muncă calificate disponibile în regiune. Suntem mândri să îi urăm bun venit lui EKR în comunitatea noastră de afaceri.”,

a precizat Sorin Preda, CEO și fondator Global Vision.

„Suntem mândri de rolul activ avut în cadrul acestei tranzacții, care are o semnificație deosebită, mai ales într-o piață I&L atât de competitivă și strâns interconectată. Dimensiunea acestei tranzacții nu este importantă doar în ceea ce privește suprafața implicată, ci mai ales în ceea ce privește impactul social și economic pe care îl va aduce. Cu un accent deosebit asupra producției, această tranzacție contribuie la generarea unui număr semnificativ de noi locuri de muncă, contribuind astfel la dezvoltarea infrastructurii economice și sociale a comunității locale. Mulțumim pentru încrederea acordată partenerilor noștri de la Elektrokontakt și pentru colaborarea de excepție cu echipele Globalworth și Global Vision.”,

a adăugat Victor Cosconel, Head of Office & Industrial Agencies la Colliers.

P3 Logistic Parks („P3″) a încheiat prima jumătate a acestui an cu tranzacții semnificative, totalizând peste 107.000 de metri pătrați de spații închiriate. Aceste rezultate evidențiază angajamentul continuu al companiei de a furniza partenerilor săi spații de înaltă calitate și servicii de închiriere adaptate nevoilor lor specifice.

În această perioadă, P3 a reușit să-și consolideze și să-și extindă relațiile cu clienții existenți, cu o rată majoră de reînnoiri contractuale. 93% din cererile de închiriere au provenit de la parteneri pe termen lung, care au optat atât pentru reînnoirea contractelor existente (68.000 de metri pătrați), cât și pentru extinderea suprafețelor închiriate (32.000 de metri pătrați). Printre companiile cu care P3 a semnat contracte de reînnoire și extindere se numără HOPI®, Logistic E Van Wijk și SLS Cargo.

Un aspect important al performanței P3 în această perioadă este atragerea unui nou tip de client, și anume, segmentul de producție ușoară, datorită facilităților existente în cadrul parcului logistic.

„Suntem extrem de încântați de rezultatele obținute în prima jumătate a acestui an, care confirmă eforturile noastre constante de a oferi soluții adaptate cerințelor fiecărui client. Din punct de vedere strategic, suntem investitori de lungă durată, prin urmare performanța portofoliului actual este influențat în mare măsură de modul de operare și orientarea către client. Ne angajăm să dezvoltăm în continuare colaborări solide și să rămânem un partener de încredere în domeniul logisticii, al spațiilor industriale și, mai nou, al producției ușoare.”,

a declarat Cristina Pop, Head of Asset Management P3 România.

Pentru a face față creșterii costurilor cu utilitățile, P3 a continuat să prioritizeze măsurile de eficiență energetică și sustenabilitate pentru toate clădirile din parcul P3 Bucharest A1. Astfel, în prezent, toate depozitele sunt certificate cu „BREEAM Very Good” și dispun de instalații de iluminat cu LED-uri și panouri solare.

La nivelul P3 Group S.àr.l, portofoliul a crescut cu peste 380.000 mp până la un total de 7,9 milioane de metri pătrați de suprafață închiriabilă (GLA) cu o rată de ocupare de 98%. Aproximativ 60% din activele companiei se află în Europa de Vest, în timp ce 40% se găsesc în Europa Centrală și de Est, acoperind 11 țări. P3 a intrat și pe piața din Marea Britanie, unde administrează acum două active logistice.

Performanța financiară a fost puternică, cu venitul net din exploatare majorat cu 21%, ajungând la 205 milioane de euro, în principal datorită creșterii portofoliului. De asemenea, noile contracte de închiriere au fost în medie cu 24% mai mari în comparație cu închirierile anterioare pe același spațiu. Marja EBITDA s-a îmbunătățit la 84,5% datorită creșterii portofoliului și a proceselor eficiente.

În ciuda cererilor ridicate pentru randament, valorile imobiliare au înregistrat o scădere relativ mică de 2,3% în prima jumătate a anului, în principal din cauza creșterii chiriilor în sectorul logisticii. Cu investiții nete, valoarea globală a activelor (GAV) a rămas stabilă la 8,3 miliarde de euro.

În plus, P3 a realizat două achiziții cu randament în Campus 39 din Polonia și Atlantic One din Germania și a finalizat dezvoltarea a aproximativ 168.000 de metri pătrați de noi spații, iar construcția a început pentru încă 213.000 de metri pătrați de suprafață închiriabilă.

„După cum știm cu toții, mediul economic global aduce provocări în 2023, dar pentru piața imobiliară logistică, condițiile favorabile rămân în vigoare, iar cererea este încă puternică. Pe baza performanței noastre operaționale și financiare puternice, avem convingerea că P3 se află într-o postură bine poziționată pentru a capitaliza oportunitățile de pe piață. Cu proprietatea strategică pe termen lung a GIC, combinată cu platforma noastră puternică de operare internă, avem capacitatea și capitalul de a continua pe calea noastră de creștere profitabilă și de succes.”,

a precizat Frank Pörschke, CEO P3.