Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pachetul Mobilitate va genera costuri anuale de 1 miliard de euro pentru cărăuşii români

Studiul KPMG, comandat de către Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) în vederea documentării contestării Pachetului Mobilitate 1 la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) şi publicat pe 22 octombrie 2020, indică faptul că prevederile Pachetului Mobilitate vor genera transportatorilor români pierderi anuale de venituri de 524 milioane euro, urmare a curselor în gol determinate de obligația întoarcerii acasă a camioanelor. De asemenea, aceştia vor avea un cost suplimentar anual cu locurile de cazare de 228 milioane euro, cu combustibilul de 197 milioane euro din cauza întoarcerii obligatorii a vehiculelor la fiecare 8 săptămâni, taxe suplimentare de drum de 150 milioane euro/an, costuri de transfer a șoferilor acasă la fiecare 3 sau 4 săptămâni de 162 milioane euro/an, costuri administrative de 60 milioane euro/an, costuri cu instalarea tahografelor inteligente de 61 milioane euro, costuri cu parcările securizate de 29 milioane euro/an și alte costuri legate de întreținere și reparații de 77 milioane euro/an.

Această pierdere de venituri și creștere a costurilor va determina mulți dintre cărăuşii români fie să-și întrerupă activitatea, fie să își mute operațiunile în alte state membre: 34% își vor muta afacerea (reprezentând echivalentul unei scăderi de 1,8 miliarde de euro a veniturilor din transportul rutier de marfă din România), 21% își vor închide afacerile (ceea ce ar putea genera o nouă scădere de 1,1 miliarde de euro), iar 28% își vor schimba strategia de afaceri cu o altă activitate economică (cu pierderi de 1,5 miliarde de euro). În consecință, cel puțin 26.016 șoferi și personal administrativ angajați în prezent în sector ar putea să-și piardă locul de muncă (adică o creștere a ratei șomajului în România de 0,3%). Astfel, se estimează că veniturile din transportul rutier internațional de marfă din România vor scădea cu 4,5 miliarde euro, ceea ce reprezintă o diminuare de 1,4% a produsului intern brut național, se arată într-un comunicat de presă UNTRR.

Prin ignorarea impactului dezastruos pe plan financiar, administrativ, economic, social și de mediu al Pachetului Mobilitate 1, UNTRR acuză Parlamentul European și Consiliul UE că nu au respectat obligațiile legale solicitate de tehnica legislativă europeană și au adoptat prevederi discriminatorii, precum obligația întoarcerii acasă a camioanelor, fără o analiză de impact.

Această încălcare a dreptului comunitar nu poate fi tolerată, având în vedere efectele dramatice asupra industriei de transport rutier din România.

Articole similare

Ad