Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scrisoarea deschisa a transportatorilor rutieri romani adresata CE si PE

Euload a supus atentiei publice o „Scrisoare deschisa a transportatorilor rutieri romani adresata Comisiei Europene si Parlamentului European“, care vine sa completeze – in apropierea momentului la care se va lansa noul Pachet Rutier, la sfarsitul lui mai – demersurile pe care autoritatile si asociatiile patronale romane le-au facut impotriva practicilor protectioniste aparute in special in Germania si Franta. Pana la 24 aprilie, scrisoarea, al carei continut e redat mai jos, a fost semnata de 350 de companii.

Poate o sa intrebati: Cine sunteti voi? Ce vrea sa insemne aceasta scrisoare deschisa, cu ce scop ne-o adresati?
 

Raspunsul e si simplu si complicat in acelasi timp. Simplu, in sensul in care mai multi transportatori rutieri romani ne-am unit in a scrie aceasta scrisoare deschisa opiniei publice pentru a marturisi tare si raspicat ca suntem loviti, doborati, acuzati pe nedrept, eliminati fara a avea alta vina decat ca suntem. Suntem inca activi, suntem profesionisti si suntem competitivi.
Complicat, pentru ca e vorba de un intreg sector al economiei Romaniei, de un procent important din PIB, de sute de mii de angajati directi si familiile lor, plus o intreaga industrie furnizoare de produse si servicii specifice. Pentru ca aceasta hartuire, prigoana, lovire nu se intampla in vreme de razboi. NU. Suntem in pace, cetateni cu drepturi aparent depline in UE, avand la baza Uniunii noastre Europene niste principii dintre cele mai oneste, mai nobile si inaltatoare.
Hartuirea si lovirea noastra se face prin lege sau, mai bine zis, prin „lege”. Nu conteaza ca „legea” nu respecta legile UE, daca ea e data de Germania, Franta sau, mai nou, Austria. CE, ai carei cetateni cu drepturi depline suntem, teoretic, ar trebui sa ne apere. Intr-adevar, in mai 2015, CE a deschis o prima procedura de infringement care a ramas „suspendata” pana cand o alta legislatie, mai nefavorabila noua, va fi pusa in loc. Legislatia care se preconizeaza ca va aparea la sfarsitul lui mai 2017 se vrea a fi un compromis intre est si vest.
Cu alte cuvinte, acele principii frumoase si nobile sunt pentru naivi, pentru ca, atunci cand interesul celor puternici ai Europei e altul, legile se schimba. Si, culmea ipocriziei, aceste „legi” vin insotite de o gramada de declaratii pline de „bune intentii”, de „griji materne”, de apeluri la „drepturi egale”, cu alte cuvinte, de lozinci.
Probabil ati auzit in mass-media, deloc straina de acest razboi pornit impotriva noastra, a transportatorilor estici, expresii de genul „dumping social”, „plata egala pentru munca egala”, „siguranta circulatiei”, „conditii decente pentru sofer” etc. Inainte sa mergem mai departe, o observatie. In razboiul contra transportatorilor estici exista si victime colaterale, cum sunt transportatorii portughezi, spanioli, olandezi chiar, care, insa, trebuie sa suporte acest val, lipsit de ratiune pana la urma, pornit de Franta si Germania. Nu intamplator am zis lipsit de ratiune.

Articole similare