Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UNTRR: „Nu ne vor afara din UE, ci doar sa fim piata de desfacere!“

Cu doar o luna inainte ca noul Pachet Rutier sa fie prezentat publicului larg, UNTRR isi exprima ingrijorarea cu privire la viitorul transporturilor rutiere in Europa si face apel la coordonare intre transportatorii romani si cei est-europeni.
Cu ocazia consultarii publice lansate in 2016 de Comisia Europeana pentru revizuirea regulamentelor UE privind accesul la profesie si accesul la piata de transport rutier de marfa, UNTRR a solicitat Comisarului de Transport, Violeta Bulc, sa reconfirme obiectivul CE privind liberalizarea transporturilor rutiere prin eliminarea restrictiilor privind cabotajul in orizontul de timp al actualei Carte Albe, pana in 2020. „Comisarul European precizeaza ca nu ne poate confirma scopul final al CE privind liberalizarea, desi acesta este un obiectiv al politicii UE in transporturi“, declara Radu Dinescu, secretarul general al UNTRR.
 

In opinia sa, optiunile politice analizate de Comisie in urma consultarilor publice par sa abordeze direct agenda Aliantei rutiere recent infiintate la Paris de opt guverne din vestul UE, „care se opun continuarii liberalizarii pietei europene de transport si au introdus legi nationale protectioniste impotriva transportatorilor romani si est- europeni.“ Asociatia considera ca CE a manipulat consultarea publica privind revizuirea Pachetului Rutier si a transmis o plangere in acest sens catre Violeta Bulc, consultarea europeana fiind formulata, in opinia UNTRR, numai in scopul de a obtine rezultatele dorite de catre cele opt state membre ale Aliantei Rutiere din Vest (mai multe informatii pe site-ul UNTRR – www.untrr.ro). UNTRR solicita CE sa publice date, cifre si fapte pe baza carora se revizuiesc regulamentele de acces la profesie si la piata transporturilor rutiere si sa prezinte o analiza de impact inainte de a alege modificarea actualei legislatii europene in domeniul transporturilor rutiere.
Asociatia considera ca statele fondatoare UE doresc o Europa cu mai multe viteze, prezentata „aparent” de Comisie ca fiind optiunea 3 din cele cinci scenarii posibile pentru viitorul UE. „Dupa alegerea lui Macron in Franta si revalidarea lui Merkel in Germania, …

Articole similare