Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inovatie, economie si productivitate

Acestea sunt principiile care caracterizeaza echipamentele inscrise in competitia International Forklift of the Year (IFOY) 2017. Testele pentru desemnarea celor mai bune echipamente nou-lansate in 2016-2017 au avut loc la München, la inceputul lui martie, oferind membrilor juriului posibilitatea atat de a studia fiecare echipament in doua hale din incinta Messe München, cat si de a discuta cu reprezentantii producatorilor si cu experti in ergonomie referitor la tendintele din industria intralogistica.
 

Chiar daca au fost mai putine echipamente mari de depozitare fata de anii trecuti – neavand niciun stivuitor cu contragreutate inscris in competitie in 2017 – testele nu au fost deloc mai putin interesante, aratand tendinta spre care se indreapta intralogistica: automatizare, instrumente de control cat mai precise, substituirea operatorilor in depozit mai ales pentru sarcinile greu de ridicat, timpi de lucru mai lungi… intr-un cuvant: productivitate.

Doi concurenti puternici la categoria echipamente automatizate: Torwegge si SSI Schaefer
Conceptul TORsten AGV, de la Torwegge, desemnat castigatorul categoriei „Vehicule cu ghidaj automat“, este un echipament omnidirectional pentru sarcini grele. Echipat cu un motor amplasat sub platforma, acesta poate incarca pana la 7,5 t si ridica maximum 3 t. Conceptul este folosit pentru diferite sisteme de incarcare sau containere ce trebuie sa indeplineasca o serie de cerinte specifice din partea clientilor. In functie de designul suportului de incarcare, este posibil si transferul automat al obiectelor, cum ar fi cel al paletilor. Varianta testata de juriul IFOY a avut o capacitate de incarcare de 1.200 kg.
Caracteristica cea mai remarcabila a TORsten este unitatea de comanda omnidirectionala de la SEW Eurodrive, care permite, pe de o parte, manevrarea vehiculului in conditii de siguranta intr-un spatiu limitat, iar pe de alta, rotirea in jurul axei proprii. Interesant este si conceptul autonom de navigatie al TORsten. Software-ul, dezvoltat in colaborare cu Universitatea din Aachen, se bazeaza pe Localizarea Adaptive Monte Carlo. Aceasta tehnologie incercata si testata nu este numai fiabila, ci permite si detectarea exacta a pozitiei echipamentului in timp real, precum si rutarea flexibila si prevenirea coliziunilor. TORsten detecteaza automat obstacolele si identifica cea mai scurta ruta alternativa in timp real, pe baza unei structuri 2D a mediului de lucru, incarcata prin interfata grafica sau prin algoritmi autonomi de auto-invatare. Functionarea este autonoma sau manuala, prin intermediul telecomenzii.
AGV utilizeaza atat semnale acustice, cat si optice (LED), pentru a-i informa pe cei din jur in momentul in care o comanda este inceputa sau terminata. In plus, este echipat cu un modul integrat de vorbire, ceea ce inseamna ca si comenzile vocale pot fi transmise utilizatorului. Bateriile cu cristale de plumb garanteaza functionarea cel putin pe durata unui schimb de lucru fara reincarcare.

Articole similare

Ad