Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din toamna creste productia Ford de la Craiova

Din 2008, de cand a preluat fabrica de la Craiova, Ford a investit aici peste 1,2 miliarde de euro in operatiuni de productie. Mai mult de 200 de milioane de euro reprezinta investitiile in transformarea uzinei, care a demarat iarna trecuta, pentru adaptarea productiei la noul model Ford EcoSport, fabricat acum in India. Modelul produs la Craiova este dedicat pietei europene, pe cand in India se va produce pentru piata interna, dar si pentru alte piete de export. In prezent, Ford realizeaza logistica in-house, iar pe poarta fabricii intra zilnic peste 60 de camioane dedicate productiei, dar si alte 5-10 camioane cu piese pentru furnizorii producatorului, localizati in aceeasi curte.
 

Uzina Ford de la Craiova a fost infiintata in 1976, in urma unei colaborari a Guvernului Roman cu Citroën. Din 1994 pana in 2006, aceasta a colaborat cu firma coreeana Daewoo, iar in 2008 a fost preluata de Ford, care este in prezent unic proprietar. Uzina se intinde pe o suprafata de peste un milion de metri patrati.
Din 2008, Ford a investit mai mult de 1,2 miliarde de euro in operatiunile de productie pe care le detine in Romania. Pana acum aici s-au produs doua modele – Transit Connect (in 2009) si B-MAX (din 2012 pana in prezent) si acum se produc B-MAX si motorul 1.0 EcoBoost, pe benzina, in trei variante, de 100, 125 si 140 CP. Iar in 2017 va fi lansat modelul EcoSport.
Produsele Ford de la Craiova sunt exportate in 27 de tari din Europa, Africa de Nord si Orientul Mijlociu.
Majoritatea productiei este livrata pe tren, respectiv 70-80%, iar restul vehiculelor sunt trimise fie cu ajutorul camioanelor pana la destinatie, fie doar pana la Constanta, de unde sunt incarcate pe vapoare catre Spania, Franta si Italia.

Investitii de peste 200 milioane de euro
La uzina de la Craiova se fac operatiuni de presaj greu, sudura caroserie, vopsitorie si asamblare finala. In plus, aici exista si o fabrica de motoare. Tot in interiorul uzinei sunt opt furnizori care produc componente majore ale masinii, cum ar fi scaune, bara fata, esapament, cablaje electrice.
In zona de caroserii exista cateva sute de roboti care fac sudarea caroseriilor. Iar zona de vopsitorie include cataforeza, electrodepunere, vopsire etc., masinile prinzand viata in sectia de Montaj General.
Iarna trecuta a demarat operatiunea de transformare a uzinei cu scopul de a sprijini productia viitorului Ford EcoSport, care in prezent este fabricat si exportat din India. Investitia in adaptarea productiei acestuia se ridica la 200 de milioane de euro.
Trei zone-cheie ale Uzinei de Asamblare a Vehiculelor din Craiova au fost semnificativ imbunatatite, iar 220 de roboti noi vor creste eficienta si calitatea in sectiile de vopsitorie, montaj general si caroserie.
Ford va analiza in continuare oportunitatile de a construi noi produse la Craiova, pentru a folosi in intregime capacitatea si tehnologia existente.
Versiunea EcoSport produsa la Craiova va fi vanduta in toata Europa – cu exceptia Rusiei – in timp ce …

Articole similare

Ad