Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tehnologia CNG a confirmat la Valcea

Dupa aproape doi ani de la achizitia primei flote de 20 de autobuze pe gaz natural comprimat, economia realizata de Antares Transport este de aproximativ 200.000 de euro/an. Vehiculele sunt utilizate intr-un regim intens de exploatare, efectuand 350 km/zi, iar pe langa beneficiul economic pasagerii sunt foarte multumiti.

In lipsa unei retele de alimentare cu gaz natural comprimat, achizitia de vehicule pe CNG nu a avut sens, pana recent, in Romania.
 

Iar cei care ar fi putut sa investeasca in statii au argumentat mult timp ca nu este cerere pe piata. Achizitia – in urma cu aproape doi ani – a 20 de autobuze pe gaz natural comprimat de catre Antares Transport a fost facuta in cadrul unui proiect integrat, in care Denisson Energy, companie membra a grupului Antares, a investit intr-o statie publica de alimentare cu CNG la Ramnicu-Valcea, iar Antares Motors a construit in aceeasi locatie prima statie ITP pentru toate tipurile de vehicule, inclusiv cele pe CNG, si este in proces de autorizare pentru servicii de reparatii pentru vehicule pe CNG. Statia Antares poate sa alimenteze 100 de autovehicule pe zi si, desi in planul de afaceri estimarile prevedeau 1-2 clienti terti pe luna pentru primul an de activitate, in 2016 vanzarile catre terti au depasit 10%.

Exploatare facila + economii substantiale
Vehiculele, avand capacitate de 30 de locuri, au fost carosate in Cehia, pe sasiu Iveco, si ofera o autonomie de 450 km, in conditiile unui consum mediu de 15,5 kg gaz la 100 km. Nu au existat probleme de adaptare a personalului cu noile autobuze, iar soferii le-au acceptat rapid, nefiind nicio diferenta in exploatare comparativ cu vehiculele diesel. Planificarea in curse se face in acelasi mod, tinand cont de autonomia masinilor si de distanta traseului.

Articole similare

Ad