Competitia Optifuel Challenge, organizata de Renault Trucks, a trecut de jumatatea etapelor de preselectie, dupa intrecerile din Cluj-Napoca, Oradea, Bucuresti, Brasov, Bacau si Buzau, care au adunat la start 122 de competitori. Un inceput mai bun decat la editia din 2015, asa cum declara reprezentantii companiei, in ciuda vremii de multe ori instabile, astfel ca pana la finalul intrecerii se asteapta o crestere cu 10-20% a numarului de participanti fata de 2015.
La inchiderea editiei nu se centralizasera rezultatele de la Brasov, Bacau si Buzau, dar in ceea ce priveste celelalte intreceri nu a fost o surpriza pentru nimeni ca la Cluj-Napoca invingator sa fie Cristian Chiorean, de doua ori vicecampion national, si la Bucuresti, Costin Anghelescu, reprezentantul Romaniei in finala internationala din 2015. Urmeaza apoi preselectiile de la Pitesti, Timisoara si Constanta.
Printre motivele care au permis atingerea obiectivului legat de numarul de participanti se numara promovarea prin social media si camionul, ce atrage mult mai mult privirile acum datorita cromaticii si inscriptionarii speciale, care face ca oamenii sa fie interesati sa arunce un ochi la interior si sa-l testeze in conditii reale, incarcat cu 20 t.
Driver Trainerul Renault Trucks, Radu Apostu, explica faptul ca s-au pastrat regulile din 2015, adica invingator este soferul cu cel mai bun consum si care s-a incadrat in limita de timp propusa de organizatori, iar ca element de departajare in cazul egalitatii – putin probabile, dar care s-a intamplat totusi in trecut – se tine cont de numarul de apasari ale pedalei de frana la 100 km. „Dar ce am schimbat sunt asteptarile pe care le avem de la soferi. De aceea, in masura in care am putut, am facut traseele putin mai dificile si am scurtat timpul alocat probelor. In plus, am fost mult mai strict cu acordarea prioritatii, dar, din fericire, am avut un singur concurent descalificat pentru ca nu a respectat regulile de circulatie.“
Traseul cel mai dificil din punct de vedere al complexitatii a fost cel de la Oradea, iar din punct de vedere al traficului, cel de la Bucuresti. Bucurestiul a fost, alaturi de Cluj-Napoca, si etapa cu cele mai stranse rezultate si cu traseele cele mai „corecte“, incluzand si autostrada, si drum national. Iar Brasovul permite modularitatea cea mai mare a traseului, oferind cele mai multe alternative, de lungimi diferite.
Masuratorile au fost realizate tot cu ajutorul sistemului telematic Optifleet, care tine cont doar de ceea ce se inregistreaza cat timp merge roata, fara sa ia in calcul pauzele, cand camionul da prioritate, de exemplu. Sistemul masoara eficienta conducerii pe baza a trei criterii principale: anticiparea (utilizarea inertiei vehiculului si a pedalei de frana), folosirea corecta a vehiculului (timp petrecut in zona eficienta) si timpul petrecut la ralanti.
Soferii au fost mult mai bine pregatiti decat in 2015
Reprezentantul Renault Trucks apreciaza ca soferii participanti anul acesta la intreceri …