Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Industria auto, tot mai atractiva pentru companiile straine

Cu afaceri de 22 miliarde de euro in 2016, industria auto din Romania devine un motor de dezvoltare si pentru alte ramuri, asa cum este sectorul IT, in conditiile in care procentul de automatizare a vehiculelor este tot mai mare. Pe de alta parte, cu o dezvoltare continua in ultimii ani, sectorul de automotive nu mai poate ramane competitiv doar prin prisma proximitatii fata de vest si a nivelului de salarizare mai mic fata de alte state europene, ci trebuie rezolvata problema infrastructurii, a pierderii competentelor si a franelor puse de lipsa predictibilitatii fiscale si legislative, au fost de parere reprezentantii mediului de afaceri si cei ai autoritatilor la conferinta „ZF Auto&Logistica 2017“.
 

Cu sprijinul direct sau indirect al Guvernului, avem un ecosistem complex, cu doi producatori, Renault si Ford, cu peste 600 de companii care activeaza in zona lantului de productie spre automotive, spune Alexandru Petrescu, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.

Dupa BMW, un alt nume mare vine in Romania
In opinia sa, industria devine tot mai atractiva pentru companiile straine, in special datorita sectorul IT, in acest fel Romania putand avea un cuvant de spus in Industria 4.0, cel mai recent exemplu fiind succesul parteneriatului cu BMW, prin care companiile romanesti urmeaza sa dezvolte software pentru gigantul german.
„Ma preocupa in mod special tot ce inseamna Industria 4.0, ma intereseaza sa corelam capacitatea de a livra in zona de IT&C catre automotive. La sfarsitul unui efort inceput din administratia trecuta si materializat sub cea prezenta, am reusit sa ajungem la o lista scurta de patru companii de IT din Romania care astazi lucreaza in parteneriat cu BMW pe zona de software“, a precizat oficialul, mentionand totodata ca acest model de colaborare va fi replicat si BMW nu este singurul nume mare cu care Romania lucreaza pe aceasta zona, urmatorul pe lista fiind grupul Volkswagen-Audi (VAG), alaturi de alti doi producatori, interesati de parteneriate cu Romania in domeniul vehiculelor electrice. „Lucram si cu grupul VAG, suntem in stadiul in care am preluat din nou companiile care au participat la evaluare in proiectul cu BMW si ne uitam si la alte sectoare, deoarece este clar ca avem un camp fertil in zona de IT&C. Asteptam o delegatie VAG in Romania, vom facilita interactiunea intre ce isi doresc cei din grup si ce putem sa oferim noi, pentru a putea ajunge la un parteneriat asemanator cu cel cu BMW.“
In discutiile cu investitorii straini, pe langa eterna problema a autostrazilor, se ridica cea a disponibilitatii reduse a fortei de munca, mai arata ministrul pentru Mediul de Afaceri, care afirma ca exista o disproportionalitate a investitiilor si a fortei de munca pe harta Romaniei, zona de vest a tarii fiind cea mai productiva. „Ne intereseaza sa uniformizam investitiile si sa putem angrena in munca si alte regiuni, care sunt mai in urma in a atrage investitiile. Vrem sa putem substitui pentru aceste regiuni …

Articole similare