Piata de camioane grele va contabiliza la final de an un numar aproximativ egal cu cel de anul trecut, adica 7.000-7.500 de unitati, crede Adrian Gorcea, directorul Dezvoltare Vehicule Noi al EVW Holding Romania, companie care inregistreaza in primul trimestru un avans de 9% fata de perioada similara din 2016. Singurul impediment ce ar putea infrana inmatricularile de camioane noi este legat de cresterea tarifelor RCA si de problemele legislative pe care le intampina transportatorii care activeaza in strainatate: salariul minim sau interzicerea pauzei saptamanale de 45 de ore in cabina.
Flota oficiala demo de camioane a producatorului olandez DAF s-a aflat si de aceasta data intr-un periplu european din care nu a lipsit Romania. Pe 9 mai, intr-o demonstratie de forta pe unul dintre cele mai complexe circuite auto din tara, autodromul Academia „Titi Aur“, actuala editie a DAF Roadshow Romania a aliniat la start gama de vehicule Euro 6 XF (440 FT SpaceCab si 460 FT SpaceCab), cu sistemul DAF Connect si noile sisteme MX Engine Brake, dar si CF (440 FA si 370 FAR). In plus, partenerii importatorului si posibilii clienti au putut testa si un DAF LF carosat cu maturatoare Scarab, dar si gama noua de autocare si autobuze VDL Bus&Coach, compania clujeana fiind dealer autorizat din 2015. Pe langa vehicule, cei prezenti au putut afla si care sunt noutatile companiei in materie de after sales.
In toamna, cu prilejul aniversarii a 25 de ani de existenta a grupului E van Wijk, va urma o alta caravana la Bucuresti si la Cluj, de data aceasta cu noua generatie XF si CF si o flota extinsa, intre 8 si 10 modele DAF. „Momentan actuala gama va merge in paralel, cel putin pana la finalul anului, intrucat sunt comenzi de cabine, motoare s.a.m.d. Daca totul merge bine, incepand cu 2018 am dori sa ramana doar acest nou model: XF si CF varianta 2017, cu noua cutie de viteze TraXon, noile motorizari PACCAR etc.“, explica Adrian Gorcea.
Obiectivul la final de an: 1.000 de unitati comercializate
In ceea ce priveste piata de vehicule grele (peste 16 t), reprezentantul importatorului oficial DAF in Romania spune ca, desi, in prima parte a anului piata este „undeva la 80 de unitati sub 2016“, de fapt inregistreaza un nivel similar cu anul trecut, diferenta fiind data de inmatriculari de flote internationale in primele trei luni ale lui 2016, care au umflat, astfel, artificial piata. „Tintim o cota de piata de 20% in 2017. Anul trecut pe segmentul de peste 16 t, DAF a inchis cu 16%, in timp ce in primul trimestru din 2017 avem o cota de 18,7%. Comparativ cu perioada similara din 2016, EVW Holding este in crestere cu 9%, asta inseamna ca am vandut 30 de unitati in plus. La final de trimestru am inchis cu 250 de unitati.“
In ceea ce priveste volumele comercializate de EVW, gama XF continua sa detina ponderea cea mai mare, aproximativ 95% din contracte fiind dedicate transportului international, cu cutie de viteze automata, MX Engine Brake si cabina Space Cab (circa 60% din …