Piata de constructii, in special cea de lucrari mari de infrastructura, continua sa functioneze cu sincope, insa nu se poate spune ca stagneaza, in timp ce segmentul rezidential, cel putin cel din zona Clujului, ramane pe un trend ascendent, lucru care influenteaza pozitiv si afacerile transportatorilor care activeaza in acest domeniu. Poate tocmai de aceea Volvo Trucks a ales cariera Grandmar din Morlaca, judetul Cluj, ca locatie pentru organizarea celui mai important eveniment de pe segmentul con-structiilor din acest an. Am luat pulsul pietei de constructii, mai ales din Ardeal, stand de vorba cu reprezentantii mai multor companii din domeniu care au fost prezenti la eveniment.
Majoritatea celor care au avut ocazia sa conduca noua generatie de camioane Volvo de constructii a apreciat Directia Dinamica. „Mi-a placut puterea disponibila inca de la prima apasare a pedalei de acceleratie. Apoi, plecarea de pe loc se face fara efort si fara zgomot, sunt multe diferente fata de camioanele mai vechi. Chiar am cumparat recent un autotractor Volvo FH de 500 CP si i-am intrebat pe reprezentantii companiei de ce nu pun sistemul acesta si la autotractoare. Mi s-a explicat ca este numai pentru vehiculele cu punte dubla. Mi s-a parut foarte buna si cutia automata cu trepte de forta. Mi-ar placea sa ne luam o astfel de basculanta, insa sa vedem cum merge piata, care anul acesta a pornit mai slabut fata de 2016“, a declarat Dumitru Pahone (Transpahone).
Reducerea la jumatate a costurilor de intretinere, experienta buna cu marca suedeza, dar si eficienta garantata de noile sisteme prezentate in cadrul evenimentului de la Cluj l-au determinat pe Sorin Ciufudean, administratorul Industrial Construct, sa achizitioneze 20 de basculante Volvo Trucks, avand in plan ca pana la finele anului sa mai investeasca in cateva autotractoare 6×4, plus tot atatea semiremorci, alaturi de alte 10 autobasculante. „Am comandat 10 basculante chiar inainte de eveniment, iar la Morlaca am decis sa cumparam si cateva dintre cele oferite spre testare la evenimentul Volvo. In total vor fi 20 de vehicule, patru mixere de beton si restul autocamioane FMX (8×4). Cele doua vehicule din lotul demo sunt echipate cu Directie Dinamica si transmisie I-Shift, cu trepte de forta, sisteme foarte utile pe santierele noastre”, a spus Sorin Ciufudean. Industrial Construct detine un parc auto format din peste 60 de basculante si alte tipuri de vehicule specializate, majoritatea Volvo Trucks. Compania foloseste vehiculele numai in santierele proprii. „In proportie de 80% activitatea noastra consta din lucrari hidrotehnice (regularizari, consolidari de maluri, baraje etc.), iar restul de 20% il reprezinta lucrarile la drumuri si autostrazi, deci numai lucrari mari de infrastructura“, a mai spus Sorin Ciufudean, care crede ca o basculanta ar trebui amortizata in 3-4 ani in mod normal.
Augustin Dorobantu (Aguaki Trans) considera ca Volvo Trucks ofera cea mai performanta tehnologie pe vehiculele de constructii la ora actuala. „De exemplu, sistemul cu reductorul de putere a fost inventat de alti producatori, insa Volvo l-a imbunatatit mult. Am testat un autocamion 8×4 cu Directie Dinamica si pot spune ca se simte diferenta de confort si manevrabilitate, insa suspensia pneumatica pe axa spate mi s-a parut ca e mai rigida decat la modelul pe arcuri.”