Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Solutii noi pentru provocarile transportatorilor

Michelin a ales Serbia pentru a-si prezenta noile game pentru transport international, X Line Energy, si regional, X Multi, in cadrul „Michelin Truck VIP Event“, care a avut loc la 60 km de Belgrad, pe autodromul Navak, in prezenta dealerilor si a presei de specialitate din Europa Centrala si de Est. Am aflat astfel ca noua serie X Line Energy este singura de pe piata care a obtinut calificativul A de eficienta energetica pentru toate cele trei tipuri de axa si am avut ocazia sa vedem la lucru anvelopele in cadrul unor demonstratii live, dar si sa asistam la workshop-uri interactive, care au pus in valoare calitatile noilor serii, mai ales in ceea ce priveste economia de carburant, siguranta, durata de viata si tractiunea.
 

Economia adusa de o anvelopa este extrem de importanta pentru un transportator, in special prin prisma consumului de combustibil, principalul parametru la care se raporteaza companiile. Provocarea este data de reducerea costurilor de transport, in acelasi timp cu mentinerea calitatii serviciilor livrate clientilor. Iar toate acestea sunt cu atat mai greu de atins cu cat reglementarile europene impun diverse constrangeri, cum ar fi respectarea standardelor viitoare din ce in ce mai strice privind emisiile de CO2. In aceste conditii, Michelin a prezentat noile sale solutii pentru optimizarea de costuri, element crucial pentru companiile de transport si nu numai.

X Line Energy, un consum mai mic cu 2,4 l/100 km
X Line Energy cuprinde toate tipurile de anvelopa: pentru puntea fata F 385/55 R22.5, pentru axa de tractiune D2 315/70 R 22.5 si pentru axele remorcii modelul T in dimensiunea 385/55 R 22.5. De departe, cea mai importanta noutate adusa de aceasta gama pentru distante lungi este faptul ca X Line Energy este prima de acest fel care obtine clasa A de eficienta pentru rezistenta la rulare pe toate tipurile de axa, ceea ce permite transportatorilor ce efectueaza astfel de curse sa faca economii importante de carburant. In cadrul workshop-ului dedicat, reprezentantii Michelin au explicat ca aceasta echipare ii permite unui transportator sa obtina o economie de combustibil de 1 l/100 km, atunci cand pneurile sunt noi, ceea ce se traduce prin 2,66 kg mai putine emisii de CO2, iar atunci cand intervine uzura, inainte de recanelare sau resapare, media scade la 0,5 l/100 km pe intreaga durata de viata.
Testele comparative au fost efectuate cu vechea generatie Michelin X Line Energy, al carei rating era BBA. „Pe durata de viata initiala vorbim de o economie medie de 1.610 euro in ceea ce priveste costul combustibilului si 3.724 kg in emisii de CO2. Cifrele au fost obtinute respectand standardele de performanta Michelin, cum ar fi siguranta si numarul ridicat de kilometri“, au punctat specialistii Michelin Truck.
De la vorbe la fapte nu a fost decat un pas, intrucat la intrarea in poligon asteptau doua ansambluri Volvo FH 460, de la aceeasi firma de transport, incarcate cu saci de ciment pe paleti in greutate de 24 t. Unul dintre ansambluri a fost echipat cu anvelopele X Line Energy, iar celalalt cu acelasi tip de pneuri premium, insa un alt brand. Vehiculele au fost conduse de doi soferi ai companiei respective de transport, dar nu in interiorul poligonului, ci pe drumuri nationale si autostrazi, pe un traseu ce circa 150 km. Pentru a elimina anumiti factori precum stilul de condus si experienta soferului, la jumatatea traseului cei doi conducatori auto au facut schimb de vehicule. Pentru relevanta au fost efectuate doua teste, unul dimineata si unul dupa amiaza, iar rezultatele au fost prezentate de oficialii Michelin la finalul zilei. Astfel, pe o distanta de 151,8 km, cu o viteza medie de 77 km/h, consumul mediu inregistrat de ansamblul echipat cu anvelopele X Line Energy a fost de 31,8 l/100 km, in timp ce vehiculul cu linia de pneuri concurente a avut un consum mediu de 34,2 l/100 km. In acelasi timp, pe pista NAVAK a avut loc si un workshop dedicat rezistentei la rulare, tot pentru aceeasi gama. Au fost efectuate 13 testari, camioanele erau lasate sa ruleze liber de la viteza de 30 km/h, iar media distantei dintre cele doua vehicule a fost de 40 m in favoarea camionului echipat cu X Line.

Inovatii majore pentru toate cele trei tipuri de anvelopa
In ceea ce priveste inovatia, niciun producator nu mai poate prezenta astazi un model fara sa aduca un plus de valoare. Pentru a oferi un grad de rezistenta la rulare mai ridicat, Michelin X Line Energy F 388/55 R22.5 beneficiaza de un model specific al benzii de rulare, care mentine in acelasi timp o aderenta imbunatatita cu pana la 5% pe suprafete umede. In plus, manevrabilitatea pe suprafetele uscate a fost si ea imbunatatita, in timp ce anvelopa poate fi folosita si in conditii de iarna. Singura anvelopa de tractiune cu rating A la rezistenta la rulare, Michelin X Line Energy D2 315/70 R 22.5, puncteaza un model unic al benzii de rulare, care ofera o aderenta foarte buna datorita lamelor Tower Pump ce imbunatatesc franarea, tractiunea si aderenta transversala pe suprafetele umede prin inmagazinarea temporara a apei in zona de contact. Banda de rulare este mai agresiva, avand un numar mai mare de muchii fata de generatia anterioara. In plus, tehnologia de scurgere 3D, cu micro-picaturi de apa la baza modelului benzii de rulare, face blocurile mai robuste si rezistente, imbunatatind astfel kilometrajul. Modelul beneficiaza si de tehnologia Infinicoil (un cablu de otel continuu), care optimizeaza si reduce si mai mult rezistenta la rulare, oferind o masa cu 2,5 kg mai mica.
Lansata in urma cu patru ani, anvelopa X Line Energy T 385/55 R 22.5 isi mentine caracteristicile prin care a obtinut ratingul A pentru rezistenta la rulare: Carbion, compus care reduce rezistenta la rulare si imbunatateste kilometrajul, si Regenion, lamelele longitudinale de scurgere, care asigura o aderenta de lunga durata. Aflate in centrul benzii, acestea genereaza un canal mai lat atunci cand anvelopa este uzata in proportie de 2/3. In plus, pentru modelele F si T (directie si remorca) a fost lansata recent o noua dimensiune, 355/50 R22.5. „Important de precizat, ambele game X Line Energy si X Multi pot fi recanelate si resapate, oferind operatorilor de transport o modalitate de a face economii suplimentare“, au mai spus reprezentantii Michelin.

Articole similare