Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O buna ocazie pentru a depana amintiri si a face planuri

Holleman a aniversat anul acesta 20 de ani de prezenta pe piata romaneasca, iar directorul sau, George Nita, 50 de ani de viata, astfel ca cele doua momente au fost sarbatorite impreuna, in cadrul unui eveniment la care au fost invitati nu numai parintii, sotia si cele doua fiice ale acestuia si alti membri ai familiei sau angajatii firmei, ci si prieteni si clienti, „oameni care ne apreciaza si pe care ii apreciem“. Cu aceasta ocazie, George Nita a punctat cele mai importante momente din viata sa si din activitatea firmei si a adus in discutie atat proiectele noi in care este implicat – agricultura si transportul de cereale – cat si planurile de dezvoltare care vizeaza viitorul apropiat.
Text: Petronela Badescu
 

George Nita s-a nascut intr-o comuna din judetul Neamt unde a avut „o copilarie fericita, alaturi de multi copii“ si parinti care „s-au straduit sa ne educe bine, pe mine si pe fratii mei, si sa ne puna mereu la dispozitie carti“. In adolescenta, atras de „tinuta deosebita“ a unui consatean, s-a inscris la Liceul Militar Dimitrie Cantemir din Breaza – la petrecerea aniversara i-au fost alaturi si cativa colegi de acolo si directorul institutiei, precum si colegi de la Scoala de Ofiteri de Transmisiuni, pe care a urmat-o ulterior. Bucurestiul a fost una dintre „tintele“ principale ale tanarului ofiter, astfel ca s-a inscris la Academia de Studii Economice, continuand in paralel sa lucreze, pentru ca dupa terminarea facultatii sa ajunga, prin intermediul armatei, sa ia legatura cu reprezentantii Holleman, companie olandeza de transport care la acel moment era prezenta pe piata de 60 de ani, detinea 120 de camioane si numeroase macarale, si avea printre clienti US Army.
Holleman era interesat sa deschida o filiala in Romania – unde pe atunci exista un singur mare competitor pe piata de transport agabaritic – iar George Nita a acceptat sa o conduca, si astfel s-au pus bazele unei firme care de atunci s-a dezvoltat continuu si s-a dotat mereu cu „tot ce e mai nou“, in ultimul timp investind un milion de euro/an in noi echipamente de transport, astfel ca acum combinatiile de axe si de greutati utile pe care le poate realiza sunt foarte diverse si spectaculoase. „Inca de la inceput am gasit persoane care sa ma ajute“, isi aminteste George Nita, „sotia mea lucra atunci cu mine si numerosi alti angajati sunt de mult in firma. Am inceput sa bat la usa potentialilor clienti si sa le prezint serviciile pe care le oferim, si ei s-au convins de calitatea lor si de seriozitatea noastra. Si am incercat, asa cum facem si acum, sa dezvoltam firma.“
Directorul general Holleman Romania a tinut sa puncteze si faptul ca, in ciuda fluctuatiei mari de soferi din ultimii ani, multi dintre cei angajati la inceput lucreaza si azi aici.
De atunci, firma s-a dezvoltat continuu si s-au infiintat filiale si in tarile din jur – Bulgaria, Ucraina, Serbia, Ungaria si Republica Moldova – iar unii dintre reprezentantii lor au fost alaturi de George Nita in seara evenimentului.

Innoiri si extinderi de flota bugetate an de an
In ultimii ani Holleman Romania a cumparat mai ales autotractoare Volvo, in special 8×4 de 750 CP, dar si 6×2 si 4×2, avand anual o suma bugetata pentru extinderea si innoirea flotei. Autotractoarele sunt inlocuite de obicei la opt ani si sunt vandute in proportii egale in tara si in strainatate, „in functie de oferta“. In acest context, George Nita remarca faptul ca raportul dintre valoarea unui vehicul nou si valoarea lui de revanzare se mentine la toate marcile, dar ca cele mai „iubite“ pe piata de echipamente rulate sunt Mercedes-Benz si marcile suedeze.
Si achizitia de trailere a continuat an de an, si pentru inlocuirea unor modele vechi, si pentru extinderea flotei, dar in ultimul timp au fost preferate mai ales cele din gama usoara, cu 3-4 axe, care pot transporta 32-35 t. Trailerele au, in general, o durata de viata cu circa 50% mai mare decat a autotractoarelor, astfel ca innoirea se face la 10-12 ani, iar vanzarea are loc mai ales in strainatate.
Flota companiei a crescut cu 15-20% fata de acum trei ani, in conditiile in care piata de la noi a scazut. „Dar noi suntem un caz special pentru ca in trecut eram mai putin adaptati la marfuri usoare – am investit mai ales pentru cele grele, in special turbine eoliene – si in ultimii ani ne-am adaptat pietei si am cumparat autotractoare si trailere usoare.“
In prezent cele mai deosebite autotractoare din flota sunt cele de 750 CP, care pot merge cu incarcaturi foarte mari la vitezele ridicate permise pe autostrada. „Dar sunt si alte modele deosebite, fiecare categorie avand caracteristicile sale. Un autotractor 8×4 cu convertizor, care transporta marfuri foarte grele, la viteze mici, nu poate fi comparat cu unul 8×4, chiar si cu putere mare, dar fara convertizor, care nu poate ajunge pe varf de munte, de exemplu, nici macar cu incarcaturi mai usoare“, explica George Nita.

Articole similare