Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Carausul cu instinct de afacerist

La numai doi ani de cand a fost incununat Van of the Year, Iveco ridica si mai mult stacheta si aduce pe piata noul Daily E6 Business Instinct, un vehicul utilitar de 3,5 t (7 t cu remorca), versatil, capabil sa ofere utilizatorilor functionalitatea de care au nevoie in cazul unui furgon, in acelasi timp – asa cum ii spune si numele – cu un nivel superior de confort intr-un mediu de lucru profesional, specific activitatii de transport. Noi am descoperit aceste calitati pe ruta Bucuresti-Alba Iulia, cu prilejul inaugurarii celui mai nou centru Iveco Truck Services, in localitatea Vintu de Jos.
Text: Alexandru IONESCU
 

Daily E6 este unul dintre cele mai versatile utilitare din clasa sa, un furgon a carui masa maxima autorizata este cuprinsa intre 3,3 si 7 t, cu volume de transport cuprinse intre 7,3 si 19,6 m3, totul pentru a face fata diverselor solicitari, de la distributie urbana si pana la transportul greu pe distante lungi. In plus, Iveco anunta ca ofera o gama de 8.000 de versiuni pentru mii de aplicatii. Noi am avut spre testare versiunea Daily E6 35C16 V, in varianta cu plafon inaltat, de 18 m3, cu o lungime totala de peste 7,1 m, pe care am condus-o aproximativ 700 km dus-intors. Desi nu atat de ofertant pentru un vehicul de distributie, traseul Bucuresti-Vintu de Jos a permis testarea utilitarei in diferite regimuri de drum, care au solicitat corespunzator propulsorul F1A de 2,3 l si patru cilindri in linie, care dezvolta 160 CP la 3.500 rpm, cuplat la o cutie manuala cu sase trepte plus marsarier. Cuplul motor maxim de 380 Nm este atins pe o plaja intre 800 si 1.400 rpm, ceea ce ne-a permis sa demaram mai tare de pe loc, in special in oras, dar si sa rulam cat mai mult fara a fi nevoie sa schimbam treapta de viteza.

Consum optim pentru o autoutilitara
Iveco Daily E6 beneficiaza de propulsoare noi de 2,3 si 3,0 l, care ofera o putere intre 120 si 210 CP si un cuplu ce variaza de la 320 la 470 Nm. Motorul FPT dispune, de asemenea, de sistemul exclusiv patentat Multijet II, care optimizeaza combustia. Motorul testat a fost reproiectat de la carterul de ulei in sus, prin folosirea de materiale moderne si optimizarea virtuala Iveco reusind sa scada greutatea lui cu 6%. Pompa de ulei cu cilindree variabila, alaturi de imbunatatiri asemanatoare – turbina cu geometrie variabila sau sistemul inteligent EcoSwitch PRO, pe care noi l-am folosit cu succes pe drumurile sinuoase dintre Pitesti si Sibiu – reusesc sa aduca o economie de carburant de pana la 8% fata de generatia anterioara Euro 5. Multumita intervalelor de service extinse pana la 50.000 km, optimizand astfel perioadele cuprinse intre servisari, alaturi de componentele cu durata lunga de viata, utilitara beneficiaza de economii suplimentare de 12% la costurile de intretinere si reparatii. Chiar si la un regim de turatii de peste 2.500 rpm, noul propulsor este silentios, in timp ce cutia manuala asigura o schimbare lina intre trepte, in regim de autostrada fiind folosite vitezele a cincea si a sasea, in timp ce in restul drumului am solicitat mai mult treptele a treia si a patra. Cu o viteza medie a calatoriei de 71 km/h si fara incarcatura, pe un parcurs mixt, utilitara a scos un consum final de 10,6 l/100 km, dupa ce pe autostrada computerul de bord a aratat un consum de 10,2 l/100 km in modul Eco, iar pe dealurile dintre Pitesti si Sibiu a inregistrat un consum de 10,8 l/100 km.

Pozitie buna la volan si confort sporit la interior
Odata urcat la bordul lui Daily E6 Business Instinct nu poti spune ca uiti ca te afli intr-o utilitara, dar mixul gasit de Iveco intre un turism si un furgon demonstreaza inca o data caracterul versatil al acestui vehicul. Bordul este complet redesenat, fiind proiectat in doua nuante, alaturi de clasicul negru aflandu-se albastrul inchis specific Iveco. Am apreciat in mod deosebit pozitia inalta de la volan, tetierele din spuma textila, dar mai ales scaunul soferului, care avea suspensie pneumatica, ceea ce atenua impactul la hopurile intalnite in drum. In plus, modelul testat a avut inclus pachetul antizgomot, cabina fiind mult mai silentioasa fata de alte modele pe care am avut ocazia sa le conducem, la viteze de peste 100 km/h pasagerii putand dialoga fara probleme. Iveco spune ca reducerea de 4 dB a imbunatati cu 8% nivelul acustic si nivelul de recunoastere a sunetelor.

Articole similare