Industria se afla in acest moment intr-una dintre cele mai mari tranzitii tehnologice din ultimele decade: imprimarea 3-D, comunicarea intre masini, Internet Of Things si Big Data influenteaza conexiunile dintre clienti si furnizori, iar prin aceasta, lantul de aprovizionare individual. Ca parte a acestui lant, achizitia de servicii de transporturi s-a schimbat semnificativ.
Intre om, masina si date
Influenta din ce in ce mai mare a digitalizarii si a automatizarii ne schimba nu numai modul de comunicare, ci determina si trendurile in comportamentul consumatorilor. Posibilitatea de a comanda online oricand are efecte atat asupra productiei, cat si a livrarilor. Daca, de exemplu, in seara aceasta, un „Influencer” mediatic (sau, in romana, un creator de opinii influent) publica intr-un serviciu social online, cum este Instagram, o imagine cu noii pantofi sport, cei care il urmaresc vor dori sa faca acelasi lucru: configurarea pantofilor sport dupa bunul plac, introducerea in cosul de cumparaturi virtual, plata si, de preferat, receptia coletului a doua zi. In special in industriile de produse textile si electronice, ritmul de comandare devine astfel neregulat, iar dimensiunea loturilor de productie, mai mica.
Solutii agile versus planificare pe termen lung
Pentru productia, comertul si transportul acestor marfuri, planificarea pe termen lung devine tot mai dificila. Beneficiarii din productie si comert trebuie sa-si reconsidere modalitatile de achizitie a serviciilor de transport. Aici platformele de transporturi digitale ofera posibilitatea de a gasi rapid capacitati de transport libere si prestatori de servicii de transport adecvati. Gunnar Gburek, Head of Business Affairs in cadrul TimoCom, cea mai mare platforma de transport din Europa, explica: „Achizitia de servicii de transport prin intermediul platformelor digitale nu pune in niciun caz sub semnul intrebarii contractele-cadru. Dimpotriva: este important sa stabilizam procesele existente. Atunci eu, ca achizitor, ma pot concentra asupra comenzilor care nu pot fi planificate si care, datorita lipsei timpului, de cele mai multe ori sunt rezolvate sub optim. Platforma de transport TimoCom este o solutie aditionala pentru a raspunde la oscilatiile pietei si a veni in intampinarea necesitatilor clientilor.“