Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Arytrans si Neoplan, o poveste de succes

Arytrans si-a inceput afacerea in transporturi in urma cu 17 ani si de atunci a ramas fidel brandului MAN. Compania opereaza patru autocare Neoplan Cityliner de lux si doua MAN Lion’s Star, pe care le foloseste exclusiv pentru curse turistice in tara si in strainatate. Desi tendinta pe piata in ultimii ani este „mult si ieftin“, Arytrans si-a asociat intodeauna numele cu „lux si calitate“, preferand sa creasca flota mai lent, dar cu vehicule exclusiviste. Cel mai recent autocar Cityliner a fost receptionat vara aceasta, iar in primavara anului viitor este asteptat un altul.
 

Aristide Iordache, proprietarul firmei Arytrans, a inceput activitatea in transportul turistic in 2000, cu un autocar MAN de 34 de locuri, si de atunci a ramas fidel brandului. In 2002 si 2003 au fost achizitionate primele autocare de 49 de locuri, MAN Lion’s Star, fiind vizat din start un tip de serviciu exclusivist – clienti business, companii etc. care doresc conditii de lux si sunt dispusi sa plateasca pentru acestea.
Flota a fost completata in 2006 cu un alt autocar MAN, care este utilizat si in prezent.
„Cu ocazia participarii la un targ de vehicule din Germania, in 2010, am pus ochii pe un Neoplan Cityliner si am decis ca este momentul sa am un asemenea vehicul in flota. Si de atunci am ramas fidel Neoplan“, isi aminteste Iordache. „Sunt foarte multumit de autocare, intrucat sunt fiabile si economice. Desigur, am soferi capabili, care sunt de mult timp alaturi de mine, au invatat masinile si stiu sa le exploateze in conditii optime. Nu este usor sa conduci un vehicul cu atatea sisteme electronice.“

O executie de exceptie
Ultimul autocar, receptionat in iulie a.c., a fost realizat pe comanda si este cu adevarat deosebit. In doar trei luni a parcurs deja 30.000 km, fiind alocat unui contract incheiat pe cinci ani cu una dintre cele mai mari companii de turism din Marea Britanie. „Autocarul transporta in principal turisti japonezi, dar si din America de Sud, circuitele fiind organizate pe destinatii din Europa de Vest. Piata merge bine pe acest segment, asa ca am in plan sa comand inca un Cityliner nou, care sa fie gata pana in primavara anului viitor. Nu mi-am propus sa schimb marca si nici macar modelul. Clientii au deja anumite asteptari si, intr-adevar, conteaza foarte mult cu ce autocar te prezinti la preluarea unui grup de turisti. In momentul de fata sunt aproximativ 1.000 de autocare utilizate in transportul turistic in Romania, dar dintre acestea 900 sunt vechi si foarte vechi. Standardul oferit este foarte jos la multi operatori“, apreciaza administratorul Arytrans.
Autocarul Neoplan Cityliner, de 12,2 m lungime, a fost configurat cu 49+1+ locuri. Vehiculul este propulsat de motor MAN Euro 6C, de 460 CP, in tandem cu transmisie robotizata MAN TipMatic cu sistem de asistenta la plecarea din rampa. Scaunele sunt ergonomice, cu tapiterie din material textil si insertii de piele, echipate cu masute rabatabile, spatar ajustabil, extensie laterala spre culoar, plasa pentru reviste si suport pentru picioare. Pentru sistemul de aer conditionat s-a ales cel mai mare agregat, pentru ca pe durata perioadelor lungi de stationare, cat se viziteaza diferite obiective turistice, interiorul autocarului sa se mentina la o temperatura optima.
Cityliner este dotat cu camera video catre sensul de mers, cu functie de inregistrare, camera video pentru marsarier, la usa a doua si pentru salonul pasagerilor. Nu lipsesc toaleta, bucataria, frigiderul, sistemul Multimedia cu DVD, CD, monitoarele LCD si navigatia si nici conexiunea Wi-Fi. Garantia acordata este de cinci ani (din „bara in bara“) sau 200.000 km.

Turismul in tarile nordice este profitabil
Trei dintre autocarele Neoplan opereaza pe perioada verii in tarile scandinave, Arytrans avand de sase ani un contract cu o firma de turism din Danemarca. „Am dezvoltat relatia treptat, colaborarea dintre soferi si ghizi este foarte buna si deja se fac echipe in functie de preferinte si compatibilitati. Conditiile de lucru sunt foarte bune si soferii mei sunt multumiti. Spre Scandinavia avem intotdeauna cate doi conducatori auto per autocar, pentru ca numarul de kilometri parcurs pe zi poate varia foarte mult, chiar si de la 200 la 600 km. In plus, circuitele sunt de cate 9-10 zile si trebuie sa fim foarte flexibili din punct de vedere al programului.“
Cel de-al patrulea autocar Neoplan efectueaza curse turistice in Europa de Est si aici este folosit un singur sofer, insa pe circuite de maximum 12 zile. „Amenzile sunt foarte mari si nu vrem sa riscam nimic, mai ales ca intervin tot felul de masuri complementare – spre exemplu, in Franta poate ajunge pana la arestarea managerului de transport. Oricum, inainte de plecarea in fiecare cursa, managerul de transport ii reaminteste soferului ce obligatii are referitor la timpii de conducere si odihna si ii da si alte indicatii utile, astfel ca in cazul unui control rutier sa nu fie pus in dificultate.“

Articole similare

Ad