Sunt deja cativa ani de cand firmele de transport din Romania si nu numai se plang ca nu mai are cine sa le conduca vehiculele. Din pacate, situatia este tot mai grava, astfel ca transportatorii nostri se feresc sa isi mai cumpere camioane sau isi diminueaza flota din cauza lipsei de soferi. De fapt, soferi se mai gasesc, dar putini mai sunt de incredere. Problemele pe care cei neseriosi sau fara experienta, in special din estul Europei, le provoaca in parcarile sau pe autostrazile din vest fac de mult valuri in presa internationala. Pe retelele de socializare exista numeroase stiri sau filmulete in care apar camioane ramase blocate intre casele din Italia sau pe camp, din cauza GPS-ului, sau, mai grav, accidente provocate de soferi bauti. Autoritatile din Germania considera ca pentru a preveni astfel de situatii ar trebui sa se ia in primul rand masuri la nivelul fiecarei companii de transport si propun introducerea obligatorie a dispozitivelor alcoolstop la bordul tuturor camioanelor, asa cum se practica in tarile nordice de mai multi ani.
Expertii avertizeaza ca 4.000 din cele 23.000 de accidente anuale care au loc in Germania sunt cauzate de alcool, iar 80% dintre acestea au fost cauzate de vehicule sub 3,5 t. Autoritatile din aceasta tara arata cu degetul inspre estici cand vine vorba de vinovati.