Dan Cotenescu, directorul general BursaTransport, cunoaste de mult si foarte bine nemultumirea transportatorilor legata de faptul ca in caz de neachitare a facturilor tot ei trebuie sa plateasca taxa de declarare a incidentului, dar arata ca lucrurile stau in acest fel deoarece transportatorul este cel care contracteaza serviciul. Initial, aproximativ din 2001 pana in 2007, acest serviciu era inclus in abonament, administratia bursei nu facea niciun control, totul era pe raspunderea transportatorului declarant, si s-au comis abuzuri, mai ales prin postari multiple privind aceeasi creanta si postari de creante ce includeau daune si nerespectarea contractului de transport. Ulterior, pana in 2010, serviciul a fost inclus in abonament, dar era nevoie de un minimum de documente pentru sustinerea declaratiei – comanda/contract confirmate de ambele parti, scrisoare CMR fara rezerve, factura de transport – pe care administatia bursei le verifica inainte de publicarea incidentului. In prezent serviciul este contra cost – pentru a acoperi examinarea documentelor si comunicarea cu partile implicate – si cel care plateste este declarantul incidentului.
Daca se prezinta un bilet la ordin emis de un membru BT si refuzat la decontare emitentul este exclus de pe platforma si societatea care aduce aceasta informatie primeste un bonus pentru contributia la cresterea sigurantei tranzactiilor electronice.
Dan Cotenescu atrage atentia asupra faptului ca, „din pacate, perceptia principala a transportatorilor asupra incidentelor de plata este ca ele constituie un instrument ajutator pus la dispozite de BT in scopul incasarii facturilor, cumva ca o alternativa la o firma specializata in recuperarea creantelor sau la actiunea in instanta impotriva debitorului. Dovada stau amenintarile unor creditori ca isi pun debitorii pe BursaTransport daca nu achita creanta. Dar de fapt este un serviciu contra cost pe care il oferim, nu o penalizare aplicata firmei care intarzie plata. Pentru a putea penaliza autorul incidentului ar trebui sa scriem in contractul de livrare de servicii electronice ca orice intarziere de plata manifestata in tranzactiile facute cu ajutorul platformei noastre conduce la aplicarea unei penalizari. In plus, bursa este o afacere, nu un factor de coercitie impotriva proastelor practici profesionale. Incheierea tranzactiei de transport se face in afara platformei noastre. Aceasta serveste doar la comunicarea pre-contractuala a partilor. De aceea noi doar incercam sa informam in prealabil despre comportamentul viitorului partener de contract. Dar din faptul ca apar periodic incidente de plata declarate de acelasi transportator si avand ca autor aceeasi firma de expeditie rezulta ca experienta anterioara nefericita nu impiedica transportatorul sa o repete.“
Din 2017, unele abonamente la BursaTransport includ un numar de incidente de plata.