Dupa succesul obtinut pe piata de piese de schimb si accesorii pentru autoturisme, Auto Total s-a decis in 2014 sa faca pasul si pe piata pieselor pentru camioane, urmand aceeasi „reteta” de succes de la ,,autoturisme’’: distributia de piese de schimb catre partenerii Auto Total, dezvoltarea unei retele de service-uri similara cu AD Garage (care se adreseaza in prezent numai autoturismelor si partial utilitarelor) pentru a oferi servicii complete de flota fiecarui partener sub brandul Auto Total, respectiv extinderea proiectului Scoli pentru Mecanici Auto, care in momentul de fata pregateste specialisti in autoturisme si pentru profesionistii in camioane.
Auto Total a reusit sa isi diversifice rapid gama de produse dedicate prin noi parteneriate cu furnizori specializati in productia de piese de schimb pentru camioane. „Gama de piese de schimb comercializata a fost rapid extinsa prin dezvoltarea relatiei cu furnizorii traditionali, care produc sau distribuie atat piese de schimb pentru autoturisme, cat si pentru camioane. Am demarat parteneriate si cu furnizori noi, producatori specializati pe partea de vehicule comerciale grele si remorci, astfel incat la acest moment suntem, spre exemplu, dealeri Wabco si Knorr-Bremse. Lucram cu sute de furnizori, insa cei dedicati si de la care cumparam constant sunt in jur de 100. In acest moment avem deja zeci de mii de repere diferite pe stoc, atat pentru autocamioane, cat si pentru autobuze si autocare“, a explicat Claudiu Bitoiu, responsabilul de piese de schimb de camioane din cadrul Auto Total. Majoritatea pieselor de schimb pentru clientii companiei sunt aduse din vestul Europei, insa cum acesti producatori au fabrici peste tot in lume, unele dintre repere provin chiar din Romania.
Auto Total este prezent din 2014 pe piata distribuitorilor de piese de schimb pentru camioane, insa evolutia sa a fost extrem de rapida, astfel ca cifra de afaceri pentru 2016 este estimata la circa 15 milioane de euro, ceea ce plaseaza compania intr-un Top 5, din care mai fac parte distribuitori importanti precum ATP Exodus, Autonet Group si Inter Cars. „Din totalul cifrei de afaceri a Auto Total, partea de camioane reprezinta circa 10%, ceea ce inseamna ca am depasit deja multi distribuitori specializati pe camioane“, afirma Claudiu Bitoiu.
Strategia de vanzari a diviziei de vehicule grele este sustinuta practic de doua echipe: cea din teren, prezenta cat se poate de aproape de parteneri, si cea din birou, alcatuita din oameni specializati in consultanta tehnica. „Usurinta accesarii serviciului Auto Total se datoreaza si unui serviciu on-line personalizat, clientii conectandu-se prin intermediul unui username si al unei parole. „In afara de livrarea de piese, partenerii nostri stiu ca se pot baza pe noi cand au nevoie de livrare rapida, diversitate de stoc, pret corect, consultanta tehnica – call center, scolarizare si multe alte avantaje. Orice relatie cu partenerii nostri se trateaza personalizat si calibrat pe nevoile specifice ale fiecaruia. Nu poate comanda oricine pe site-ul nostru, exista o diferentiere de conditii in baza specificului activitatii fiecarui partener Auto Total. Vorbim de relatii contractuale stabilite intre persoane juridice“, sustin reprezentantii companiei, ai caror clienti sunt service-uri de camioane, magazine de piese auto, companii care detin flote si service-uri proprii, asiguratori etc. Iar atunci cand un client da o comanda, livrarea in marile orase nu dureaza mai mult de o ora, intreg procesul fiind simplificat de o logistica bine pusa la punct.