Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„Piata de vehicule grele se va stabiliza la nivelul din 2016.“

Direct dependenta de climatul de afaceri din Europa, piata de camioane noi din Romania se va stabiliza in urmatorii ani la nivelul celei din 2016, adica la 8.000-9.000 de unitati pe an, este de parere seful Scania Romania si Bulgaria, Hakan Sundstrom. Motivul este legat de lipsa soferilor, dar si de alte probleme interne, precum pretul politelor RCA. In acest context, pentru 2017 producatorul suedez tinteste pentru tara noastra o cota de piata asemanatoare celei de la finalul anului care tocmai a trecut, adica 12,5%.
 

Pentru Scania Romania 2016 a fost un an bun, comparativ cu 2015 reusind sa creasca putin cota de piata. „La final de an estimez ca vom ajunge la 12,5%, ceea ce este foarte bine. Cred ca piata totala de camioane grele va fi in jurul cifrei de 8.700 de unitati, din care circa 1.100 sunt Scania“, a punctat Hakan Sundstrom. Seful Scania a mai explicat si faptul ca numarul de camioane second-hand comercializate de companie este in crestere, in special cele provenite din trade in, ceea ce arata ca in 2016 s-au facut atat extinderi de flota, cat si inlocuiri. „Circa 50% sunt finantate de noi, prin Scania Credit. Cele mai multe vehicule provenite din trade in le revindem aici, insa sunt si cazuri cand exportam, in special in Orientul Mijlociu, mai ales pe cele Euro 3“, a mai precizat seful Scania.
Per total, alaturi de vehiculele importate, Scania Romania a vandut anul trecut 300-350 de unitati second-hand, in tara intrand insa peste 1.000 de camioane rulate Scania, multe dintre ele cumparate direct de transportatori din parcurile vestice.

Se incearca cresterea vanzarilor si la specializate
In ceea ce priveste segmentul de camioane specializate, mai ales cel pentru constructii, Hakan Sundstrom a spus ca numarul unitatilor a fost destul de mic anul trecut, pentru ca Scania nu participa la multe licitatii, dat fiind faptul ca acolo „dicteaza pretul si atunci stim ca nu putem fi castigatori. Am participat atat pe cont propriu, cat si in parteneriat cu carosierii. Nu este usor sa abordezi acest mecanism de vanzare, insa aceste unitati sunt importante pentru noi, deorece ruleaza aici, ajung in service pentru mentenanta si de aceea vom incerca sa fim prezenti la orice licitatie.“

Extinderea retelei de service si pachete de servicii, prioritare pentru Scania
Rezultatele financiare de pe segmentul after-sales au crescut in 2016 fata de anul precedent, si datorita faptului ca a fost deschis un nou service in Oradea. Pentru anul in curs, compania a facut pasi importanti in multe regiuni si continua strategia din 2016, incercand sa vanda mai multe contracte de service. Alaturi de produs, contractele de mentenanta si cele de reparatii vor fi printre cele mai promovate, …

Articole similare

Ad