Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Statele CSI raman in continuare gura de oxigen pentru piata de export

Piata logisticii si transporturilor agabaritice a avut un an bun 2016 pe destinatii din Comunitatea Statelor Independente (CSI), dupa cum afirma managerul de operatiuni al Nertrans Cargo, Valentin Petrea, inceputul de an anuntandu-se cel putin la fel de bun. Compania galateana, specializata pe expeditii si comisionare vamala, deruleaza proiecte si pe Comunitate si statele din tarile balcanice, precum Macedonia, Bosnia-Hertegovina, Serbia, insa are mai mult contracte tur, pentru intoarcere fiind nevoita sa apeleze la spoturi, insa de anul acesta se va concentra mai mult pe dezvoltarea activitatii tur/retur.
 

Pentru 2017, compania se asteapta la o crestere a tuturor segmentelor de business, cu precadere un volum de marfa mai mare de transport, urmand sa investeasca in doua hale in Zona Libera a portului Galati, una pentru cereale si una pentru marfuri generale, unde deja opereaza o platforma de 10.000 mp si alte doua hale de cate 800 m2 fiecare.

Nertrans Cargo si-a inceput activitatea in 2002 in calitate de comisionar vamal pe Galati, Braila si Zonele Libere aferente celor doua porturi. Ulterior, compania s-a dezvoltat si in punctele de frontiera, respectiv Galati-Larga si Giurgiulesti (intrarea din Moldova in Romania). In acelasi timp cu activitatea de comisionar vamal, pentru ca primea foarte multe cereri pentru comisionare catre Ucraina sau Rusia, Nertrans Cargo a decis sa atace si aceasta nisa si sa isi dezvolte activitatea pe partea de expeditii, efectuand transporturi catre si dinspre statele Ex-CSI, atat pe rutier, cat mai ales pe cale ferata. „Primeam multa marfa pe rutier, pe care o depozitam in hala proprie de la Galati, iar de aici o duceam pe cale ferata, pentru ca era mult mai ieftin, catre Kazahstan, Ucraina si zona Moscovei. Vorbim in principal de teava, catre CSI ducem foarte mult metal de la Combinatul Siderurgic ArcelorMittal, dar am dus si multa mobila. Pana sa inceapa razboiul din Ucraina transportam pe barja circa 3.000 t de role de tabla zincata catre portul Ismail din Ucraina, unde avem un hub de unde distribuim cu transportatori locali in aproape toata Ucraina“, afirma Valentin Petrea, Operations Manager Nertrans Cargo. In prezent, cererea de marfa catre zona portului Ismail este intr-o usoara revenire dupa scaderea drastica inregistrata in timpul conflictului armat dintre Ucraina si Rusia, asa ca depozitul companiei galatene este in „conservare“, momentan acolo fiind depozitate feroaliaje din zona Kramatorsk (oras ucrainean), ce vin pe tren, iar atunci cand se strange o cantitate suficienta, aproximativ 2.000 t, marfa este adusa pe barja in Zona Libera Galati, iar de aici este distribuita cu camioanele pe intern (Calarasi, Targoviste, Bucuresti), cat si in Bosnia-Hertegovina (Zenica), circa 20 de transporturi lunar, dupa cum ne-a mai spus Valentin Petrea.

Volumele mari, operate pe calea ferata
La capitolul importuri din Comunitate volumele sunt aproape inexistente, asta si din cauza faptului ca orasul de la malul Dunarii …

Articole similare