Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

“„Facem mai putina stocare, dar mai mult transport decat inainte de criza“, declara directorul general Lagermax Autotransport SRL, Serban Popescu”

2016 a fost un an foarte bun pentru filiala din Romania a Lagermax Autotransport, cel mai bun din istoria prezentei companiei la noi in tara, cifra de afaceri fiind de circa 29 de milioane de euro – 70% din transport de autovehicule si restul din logistica – fata de 26,5 milioane de euro in 2015, si profitul fiind si el in crestere. Iar de la 2017, din discutiile avute pana acum cu clientii, se asteapta sa fie, la fel, un an bun. Deocamdata compania nu are planuri de extindere in Romania dincolo de cele doua puncte de lucru de la Curtici si Mioveni, dar este mereu cu ochii pe portul Constanta, pentru a sesiza cand apare oportunitatea de a investi acolo. Si un alt obiectiv important este sa investeasca permanent in tehnologie verde.
 

Lagermax Autotransport a intrat pe piata din Romania in 1997, prin infiintarea unui birou la Cluj-Napoca si cumpararea a 2-3 camioane, dupa care in 2001 s-a mutat la Curtici, unde a inceput sa construiasca prima parte a bazei logistice si o cladire de birouri, pentru ca acum sa aiba circa 300.000 m2 de parcari, service, vopsitorie, „ceea ce ne permite sa oferim clientilor absolut toata plaja de servicii cerute de logistica pentru autoturisme. De la inceput le-am oferit pe toate, deoarece o masina, de cand iese pe poarta fabricii si pana ajunge la dealer si i se preda clientului final, nu trece doar prin transport, ci si prin spalare, verificarea nivelului curentului in baterii si a presiunii din pneuri, si are nevoie sa fie protejata cu plasa. Si daca oferi doar o parte din aceste servicii nu este suficient pentru client si nu vei castiga licitatia“, explica Serban Popescu, directorul general al filialei din Romania.
Platforma si cladirea din Curtici sunt proprietatea Lagermax, companie a carei politica este sa lucreze cu active proprii, cu exceptia primilor pasi pe care ii face intr-o anumita locatie, cand apeleaza la inchiriere pana are certitudinea succesului acolo.
Lagermax mai are la noi un punct de lucru la Mioveni, la Dacia, cu o parcare mare, si un birou in fabrica Ford de la Craiova, si deocamdata alte planuri de dezvoltare in Romania nu mai sunt, „dar stam cu ochii pe portul Constanta si asteptam momentul cand se va putea lucra acolo, cand vom putea accesa o sansa reala de dezvoltare. Deocamdata insa nu exista suprafete libere de teren in port si nici nu stiu daca se are in vedere dezvoltarea pentru terminale destinate autovehiculelor, unde e nevoie de suprafete mari“, explica Serban Popescu. Interesul pentru Constanta este determinat de faptul ca transportul intermodal, in special pe mare, este ceva de viitor. In cadrul grupului exista, de altfel, o activitate intensa in Koper, unde este cel mai mare furnizor de servicii pentru industria automotive, cu peste un milion de masini pe an si o gama bogata de servicii, inclusiv portuare, rezultate la care a ajuns in urma achizitiei, acum trei ani, a firmei austriece concurente Frikus, care opera deja acolo.

Articole similare