Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„Mercedes-Benz trebuie sa-si recapete pozitia meritata”

– interviu cu Marc Richard Steib, noul marketing&sales manager pentru divizia de camioane din cadrul  Mercedes-Benz Romania

 
De la 1 septembrie, Marc Richard Steib este noul marketing& sales manager pentru divizia camioane din cadrul Mercedes-Benz Romania, pozitie ramasa neocupata dupa plecarea lui Adrian Adamesteanu, la 1 mai. Cine este si de unde vine noul sef de la divizia de camioane a producatorului german am aflat cu ocazia unui scurt interviu luat cu putin timp inainte ca Marc Steib sa-si ia postul in primire.
 

Mercedes-Benz Romania nu este primul importator de camioane care va avea in fruntea diviziei de vanzari un cetatean strain. Marc Steib are 43 de ani si este german, nascut in Friedrichshafen, orasul ZF si Zeppelin din apropierea lacului Konstanz, dar crescut in Singapore.

Tranzit: Ce stiti despre Romania?
Marc Richard Steib: In prezent (n.r.: 15 august) sunt in concediu in Romania si calatoresc pentru a afla mai multe despre tara dumneavoastra. Am fost la Constanta si la Brasov, sunt incantat de cultura si mentalitatea oamenilor de aici si incerc sa invat cat mai multe despre Romania si sa vad oportunitatile de aici.
Sunt multumit de faptul ca deja am gasit un apartament frumos in Bucuresti, aproape de oras, de munca, de un parc, abia astept sa incep sa ma simt „ca acasa“. Sper ca voi cunoaste oameni interesanti in Romania si deja am cunoscut multi pana acum. De asemenea, sper ca voi reusi sa imi practic mai departe hobby-urile – scufundarile, circuitele off-road si motociclismul.
Nu as fi acceptat aceasta provocare daca nu ar fi existat si avantaje din punct de vedere personal. Intre serviciu si viata personala trebuie sa fie un echilibru si consider ca Romania este un mediu care permite atingerea acestui echilibru.
 
Seamana Romania cu vreuna din tarile in care ati mai fost?
Am lucrat pana acum in Singapore, Malayezia, Japonia, Orientul Mijlociu, Polonia, Germania, Elvetia, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii. Sigur, Romania are multe lucruri in comun cu unele tari in care am activat. De exemplu, seamana destul de mult cu Polonia. Am vazut cresterea rapida a Poloniei si cred ca cetatenii acestei tari ar trebui sa isi faca griji ca Romania i-ar putea depasi in viitor. Am cunoscut tineri foarte educati, cu gandire antreprenoriala, si cred ca, daca li se da ocazia, vor profita pe deplin si vor participa la dezvoltarea Romaniei. Cu toate ca la acest moment situatia economica este foarte dificila, cred ca in viitor se va imbunatati.
 
Care a fost parcursul dumneavoastra profesional de pana acum?
La baza sunt inginer de produs, am cunostinte nu numai privind dezvoltarea, dar si intreaga durata de folosire a unui produs, marketing, contabilitate, reciclare… cate putin din tot ceea ce tine de produs. Timp de 14 ani am fost consultant pentru industria automotive, am detinut o companie internationala specializata pe segmentul automotive premium, distributie, retail si vanzari angro. Mai tarziu am vandut compania si m-am alaturat unei companii multibrand din Arabia Saudita cu actiuni in industria vehiculelor comerciale (autobuze), unde am ocupat functia de managing director, si dupa doi ani petrecuti acolo s-a ivit oportunitatea de a ma alatura echipei Mercedes-Benz, in functia de general manager pentru importurile Mercedes-Benz in tarile Orientului Mijlociu.
 
In ce a constat activitatea de pana acum in cadrul Mercedes-Benz?
Dupa experienta din Arabia Saudita am fost cooptat direct in staff-ul Mercedes Benz AG, DaimlerChrysler la vremea aceea, rolul meu fiind acela de a reorganiza consultanta internationala in retail. Provocarea era foarte mare, deoarece noi punem clientul in centrul tuturor activitatilor intreprinse. De aceea ne-am axat pe imbunatatirea serviciilor after-sales la nivel mondial. Am dezvoltat un plan detaliat privind modul de abordare a clientului astfel incat acesta sa fie multumit. Apoi am realizat o strategie pentru sprijinirea retelei de retail si de vanzari angro. Numarul de consultanti implicati in aceasta activitate la nivel mondial era de circa 120 acum doi ani.
Din septembrie 2008 am fost promovat la conducerea Management Qualification Training si am reformat programul de calificare si training. De la 1 septembrie mi s-a dat sansa, cu multe provocari, dar, in acelasi timp, placuta, de a prelua conducerea activitatii de marketing&sales pentru segmentul de camioane din Romania.
Pentru mine, Daimler este si o chestiune de suflet. Bunicul meu a lucrat la Maybach, tatal meu pentru MTU, un producator de motoare diesel pentru Mercedes, iar eu, inainte de a studia ingineria produsului, am avut un stadiu de ucenicie la MTU. Daimler a avut si are actiuni la MTU, asa ca sunt foarte legat si familiarizat cu brandul Mercedes Benz. In plus, conduc Mercedes de cand ma stiu.
Pentru Daimler lucrez din 2005. Am primit o oferta tentanta de la ei si am hotarat sa ma alatur companiei pentru care lucrasera si tatal, si bunicul meu.
 
Ce sperati sa claditi in Romania?
Vreau sa fiu un bun manager, sa imi formez o echipa, sa creez o mentalitate.
Dorinta mea este sa aduc Mercedes-Benz pe pozitia pe care o merita in ceea ce priveste increderea clientilor si construirea de relatii pe termen lung cu ei. In viziunea mea, nu poate fi vorba doar de vehicul, ci si de echipamente, carosari, accesorii, servicii after-sales, chiar si de finantare, astfel incat sa le oferim clientilor existenti o gama completa de servicii, dar sa si atragem noi clienti.
Pentru inceput imi propun sa cunosc piata, competitia, clientii, nevoile lor si asteptarile vizavi de vehicul, dar si in ceea ce priveste costul total de operare.

Criza a lasat urme serioase asupra pietei romanesti. Ati mai experimentat o situatie atat de grava?
Am cunoscut situatii similare si in Europa, si in Orientul Mijlociu. Odata cu intrarea in UE, piata romaneasca a avut un boom, deoarece multe flote mari au fost inlocuite. Activitatea de transport era mai ieftina aici decat in vestul Europei datorita costurilor reduse cu forta de munca. Romanii au investit masiv in 2007-2008 din dorinta de a tine pasul cu Uniunea Europeana si multi producatori de camioane se vedeau in imposibilitatea de a livra atatea camioane cat cerea piata. Apoi a urmat criza financiara si totul s-a schimbat. Acum jucatorii de pe piata se regrupeaza, iar provocarea pentru noi este sa readucem produsele premium Mercedes-Benz pe pozitia care li se cuvine.
Am semnat un contract pentru o perioada de trei ani, dar sper sa stau mult mai mult aici.

Articole similare