Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul de marfa, intre pandemie si Pachetul Mobilitate

Chiar daca pandemia Covid-19 a facut imposibila organizarea conferintei Tranzit la Suceava, planificate initial pentru 10 aprilie, transportatorii s-au intalnit la aceeasi data in mediul virtual, pentru a discuta despre situatia dificila prin care trece industria de profil, afectata serios de scaderea cererii si de restrictiile de circulatie impuse la nivel european. Din pacate, perspectivele nu sunt prea optimiste nici pe termen lung, in conditiile adoptarii Pachetului Mobilitate, care loveste direct in carausii est-europeni. In aceste conditii, operatorii de transport romani sunt indemnati sa fie pro-activi, sa se organizeze si sa-si adapteze modelul de business pentru a putea face fata schimbarilor de pe piata europeana, iar statul roman, la randul sau, este chemat sa joace poate cea mai importanta carte din ultimii 20 de ani si sa actioneze in sprijinul pastrarii fortei calificate de munca – atat de ravnite de occidentali – in tara.
 
In urma cu un an, tot in aprilie, la Suceava era mare agitatie: cele mai noi modele de camioane si de semiremorci luasera drumul Moldovei, pentru a fi expuse in parcarea hotelului Mandachi, acolo unde urma sa aiba loc conferinta Tranzit. Nu mai putin de 350 de oameni din industrie au luat parte la eveniment, fiind animati de problemele cu care se confrunta piata la momentul respectiv. Acum, in plin focar de Covid-19, cei mai multi transportatori din Suceava au oprit activitatea, insa sunt mai degraba ingroziti de Pachetul Mobilitate decat de coronavirus, pentru ca nimeni nu stie ce se va intampla dupa criza medicala, a declarat Alin Cretu, administratorul AC Mobile si presedinte al Asociatiei Transportatorilor de Marfa din Bucovina (ATMB), parte a Federatiei Operatorilor Romani de Transport, in cadrul video-conferintei organizate de revista Tranzit. „Trebuie gasite solutii, strategii, pentru perioada de relansare.”

Articole similare