În primul trimestru din 2023 au fost înmatriculate pentru prima dată în România, conform DRPCIV, 1.244 de semiremorci noi și 1.488 rulate, și 3.398 au fost reînmatriculate, față de 1.015, 1.630, respectiv 3.690 în perioada similară din 2022. Iar conform calculelor noastre, care le includ la categoria semiremorcilor noi și pe cele care în statisticile DRPCIV apar ca fiind rulate la prima înmatriculare, dar care au data primei înmatriculări cu cel mult trei luni înainte de data înmatriculării în România, este vorba de 1.326 de semiremorci noi, față de 1.174 în 2022.
Lider de piață este Schmitz Cargobull, cu 407 semiremorci (286 de prelate, 64 cu temperatură controlată, 37 de basculante, 8 furgoane, 4 izoterme, 3 cu obloane rabatabile, 3 DA99 pentru transport de butelii și 2 pentru transport de containere), față de 349 în 2022. Îl urmează la mică distanță Krone, cu 375 de semiremorci, față de 151 în 2022, și Schwarzmüller, cu 121, față de 91.
Clasamentul continuă cu Kögel (61 de semiremorci, față de 135 în primul trimestru din 2022), Wielton (49/74), Meiller (41/61), Mega (39/71), Kässbohrer (37/36), Berger (35/27 semiremorci) și OMEPS (20 de cisterne, față de 7 semiremorci în 2022).
Restul producătorilor au vândut sub 20 de semiremorci noi în primul trimestru din 2023.