Mercedes-Benz a testat cea mai recentă generație de sisteme de control al frânelor pentru viitoarele platforme electrice la baza sa din Arjeplog, Suedia, lângă Cercul Polar.
Alături de EQE, EQS, EQS SUV și EQE SUV, modele ale generațiilor viitoare de vehicule au fost testate de-a lungul unui lac înghețat, dar și pe cel mai înalt munte din regiune.
„În timpul testelor, echipa noastră este preocupată în primul rând de siguranță, eficiență și confort la volan. Echipa de dezvoltare reglează individual sistemele de control al frânelor pentru fiecare serie de modele și le împinge la limitele lor fizice“, a declarat Christoph Böhm, șeful sistemelor de control al frânelor, Mercedes-Benz AG.
Pe drumul către un viitor complet electric, echipa lucrează la o nouă generație de sisteme de control al stabilității. Acestea folosesc proprietățile transmisiei electrice pentru a controla cu precizie cuplul la roți.
De când Mercedes-Benz a înființat centrul de testare de lângă Arjeplog, vehiculele s-au schimbat foarte mult. Cu toate acestea, motivele pentru a veni aici sunt în continuare aceleași: în comparație cu asfaltul uscat, nivelul de aderență pe gheață și zăpadă este cu până la 90% mai scăzut. Aceste diferențe serioase au un efect profund asupra stabilității și controlului unui vehicul, în special la accelerare, oprire și schimbarea direcției. Un alt avantaj este acela că suprafețele și condițiile meteorologice rămân relativ constante pe tot parcursul iernii în Cercul Arctic. Vehiculele de testare sunt echipate cu anvelope standard pentru toate anotimpurile sau de iarnă pentru a reflecta cel mai bine comportamentul de utilizare zilnic al clienților.