Utilizarea tehnologiei digitale și deschiderea către inovație în procesele de producție și serviciile pentru consumatori sunt cu siguranță necesare pentru a conduce companiile spre viitor, făcându-le durabile, atât pentru mediu, cât și social.
Acest lucru este confirmat de rezultatul aflat la cea de-a doua ediție a competiției „Corriere della Sera” și „Buone Notizie”, care a adunat anul acesta nu mai puțin de 170 de nominalizări din partea companiilor și a entităților din sectorul terțiar, analizând angajamentul acestora în conformitate cu criteriile ESG.
Tema etichetării a fost unul dintre elementele realizate de companii care au intrat în componența rapoartelor de sustenabilitate analizate în cadrul concursului, potrivit presei italiene.
Două dintre cele trei companii câștigătoare la secțiunea „Întreprinderi mici” (crama Cecchetto și ciocolateria Guido Gobino) au optat (în avans) obligației de reglementare pentru eticheta digitală de mediu (EAD) de la Giunko, care a fost aleasă și de Altromercato, considerată virtuoasă la secțiunea „Sectorul terțiar”. Cele trei companii, care activează în sectoare diferite din domeniul Food & Wine, și-au adăugat ambalajelor o extensie digitală informativă prin intermediul unui cod QR dinamic la eticheta fizică ce poate fi scanată de pe orice smartphone.
Mai mult, EAD este singurul serviciu din Italia capabil în momentul de față să furnizeze informații geolocalizate, adaptate la metodele de colectare diferențiate în vigoare în municipalitatea în care se efectuează scanarea – pe toate ambalajele primare, secundare și terțiare ale produselor.
În conformitate cu Regulamentul (UE) 2021/2117, afișarea listei de ingrediente și a declarației nutriționale pe vin va fi obligatorie începând cu decembrie 2023. În prezent, EAD oferă companiilor posibilitatea de a adăuga informații nutriționale pentru a oferi un serviciu optimizat, complet și transparent pentru consumatori.