In Franta a aparut recent o noua contraventie, din clasa a cincea, aplicabila soferilor, si care presupune o cautiune de 750 de euro si o amenda maxima de 1.500 de euro, pe langa sanctiunea aplicata deja patronului firmei, in cazul in care se ia pauza saptamanala normala de 45 de ore in cabina. „Inspectorii de control din Franta dispun de o noua arma legislativa care le permite sa sanctioneze soferii in caz de control rutier fara sa fie nevoie sa demonstreze ca firma nu a organizat conform legii timpul de lucru al acestora astfel incat ei sa respecte reglementarile in vigoare referitoare la pauza saptamanala normala: simplul fapt de a lua pauza in cabina permite agentilor sa constate infractiunea“, explica Richard Cal, directorul general Union Truck Services (o firma franceza care ofera operatorilor de transport servicii si consultanta).
In ceea ce priveste cabotajul in Franta, in ciuda zvonurilor din ultima vreme si a insistentei cu care transportatorii de acolo cer reglementari mai dure in domeniu, practic nu a aparut nimic nou, arata Richard Cal. Legea Macron din 6 august 2015 a fost votata si publicata, dar deocamdata nu a aparut si decretul de aplicare. „Insa acesta nu va mai intarzia.“