Cota de piata DAF in segmentul vehiculelor grele (peste 16 to) in Europa a crescut la 14,6%, anul trecut, informeaza producatorul olandez. Si in segmentul vehiculelor comerciale medii, acolo unde DAF ofera modelul LF, compania a inregistrat o usoara crestere in 2015, comparativ cu anul precedent.
„Am inregistrat cresteri in aproape toate pietele importante. Furnizam cele mai bune si cele mai eficiente din punct de vedere al consumului camioane produse vreodata, factori importanti in spatele acestor cresteri“, a declarat Richard Zink, membru in Consiliul de Administratie al DAF si responsabil de Marketing & Sales.
Cu o cota de piata de 14,6% obtinuta in 2015, DAF isi intareste astfel pozitia in segmentul vehiculelor comerciale grele pe piata europeana. Cresterile au venit in piete importante, asa cum sunt Germania (10,8% cota de piata), Marea Britanie (23,9% cota de piata), Spania (11,3% cota de piata), Polonia (18,9% cota de piata), Olanda (29,4% cota de piata) si Cehia (17,2% cota de piata). In Franta si Italia cota de piata s-a stabilizat la 12%, respectiv 10,2%, mai spune producatorul olandez. „In segmentul vehiculelor grele, DAF este liderul de piata in Olanda, Marea Britanie, Polonia si Ungaria. In Belgia si Cehia, DAF este liderul pietei de tractoare“, se mai arata in comunicatul companiei olandeze.
Per total, in 2015 DAF a vandut circa 39,400 de camioane in Europa, o crestere cu 26% fata de 2014, atunci cand au fost comercializate 31,200 de unitati. Piata totala europeana pe acest segment a crescut anul trecut cu 19%, la peste 269.000 de unitati.
In segmentul vehiculelor medii (6-16 to), piata a crescut cu 5% in 2015, la 49.000 de unitati, iar cota de piata a producatorului olandez a ajuns la 9%, in crestere usoara de la 8,9% in 2014.