În ciuda scăderii volumelor, Hapag-Lloyd a adăugat încă un birou în București, România, pe lista celor 400 de birouri din cele 135 de țări în care compania are prezentţă directă. 21 de angajați vor lucra la noul birou din România, care are acces direct la Marea Neagră, ceea ce îl face un loc ideal, precizează Hapag-Lloyd.
„România este o piață atractivă în creștere, cu un port important și o bună conexiune cu interiorul țării prin intermediul drumurilor și căilor ferate. Acest nou birou din capitala București se aliniază cu strategia noastră de creștere pe piețele cheie. Suntem foarte încântați să deschidem un birou propriu în această locație importantă din punct de vedere strategic, care ne va permite să ne deservim și mai bine clienții din zona Mării Negre și nu numai”, afirmă Juan Pablo Richards, senior managing director pentru regiunea Europei de Sud la Hapag-Lloyd, într-un comunicat de presă.
Portul românesc Constanța , care se află pe coasta Mării Negre, a crescut în importanță în regiune de când a izbucnit războiul din Ucraina anul trecut. Anterior, portul maritim rusesc Novorossiysk era cel mai mare port de containere din zonă, dar Constanța l-a depășit acum.
Hapag-Lloyd are în prezent o rută săptămânală directă către și dinspre portul Constanța
„În ultimii ani, România a atins una dintre cele mai mari rate de creștere dintre toți membrii UE și a atras investiții considerabile atât din partea corporațiilor multinaționale, cât și din partea altor țări UE”, se arată în comunicat.
Potrivit Hapag-Lloyd, cele mai mari exporturi ale României sunt lemnul și produsele din lemn, produsele auto, anvelopele, mașinile, produsele din oțel și hârtia. În ceea ce privește importurile, cele mai mari volume sunt reprezentate de mărfuri precum bunurile de consum, materialele de construcții, cauciucul natural și produsele alimentare.
La fel ca și alţi operatori maritimi, transportatorul de containere Hapag-Lloyd înregistrează venituri și profituri mult reduse pentru primul trimestru al anului. Potrivit unei declarații privind raportul trimestrial, volumele de marfă ale transportatorul cu sediul la Hamburg au scăzut cu 4,9% față de primul trimestru din 2022, ceea ce a dus la scăderea atât a tarifelor de transport, cât și a veniturilor.
Veniturile au scăzut la 6 miliarde de dolari, față de aproape 9 miliarde de dolari în Q1 2022, în timp ce rezultatul operațional (EBIT) a fost de 1,9 miliarde de dolari, față de 4,8 miliarde de dolari în Q1 din 2022.
Directorul general al companiei, Rolf Habben Jansen, evidențiază normalizarea piețelor de transport de marfă ca fiind principalul motiv al acestei scăderi. „Mediul de piață s-a normalizat, cu scăderi corespunzătoare ale cererii și ale tarifelor de transport. Acest lucru va avea, fără îndoială, un impact asupra câștigurilor noastre pe parcursul anului, așa că vom fi foarte atenți la costurile noastre”, spune acesta în comunicatul de presă al companiei Hapag-Lloyd.
Importatorii s-au concentrat pe reducerea nivelului stocurilor, comprimând cererea de servicii de transport de marfă în primul trimestru. În ciuda declinului general, conducerea își menține așteptările pentru întregul an, orientându-se către un rezultat operațional (EBIT) în intervalul 2,1-4,3 miliarde USD. Cu toate acestea, războiul în curs de desfășurare din Ucraina, alte incertitudini geopolitice și presiunile inflaționiste persistente creează riscuri care ar putea avea un impact negativ asupra previziunilor.
În primul trimestru, tarifele de transport de marfă au fost în medie de 1.999 USD/TEU, comparativ cu 2.774 USD/TEU în aceeași perioadă a anului trecut. Hapag-Lloyd se așteaptă ca totalul EBITDA din primul trimestru să se ridice la 2 miliarde USD, mai mult de jumătate din rezultatul de 4,7 miliarde USD din 2022.
Similar cu majoritatea rivalilor săi de pe piața containerelor, Hapag-Lloyd a ieșit din 2022 cu un rezultat record. Marele transportator german, al cincilea cel mai mare transportator din lume, a înregistrat un profit de 17,9 miliarde USD, în creștere de la 10,7 miliarde USD în anul precedent. Hapag-Lloyd operează o flotă de 250 de nave de tip box cu o capacitate combinată de 1,8 milioane de TEU. Spre deosebire de concurenți precum CMA CGM sau Maersk, care, în ultimii ani, au lansat proiecte de amploare în domeniul logistici în hinterland, Hapag-Lloyd continuă să se concentreze pe transportul maritim ca activitate principală.