Cu ocazia Expo Tranzit, reprezentantul MT Marius Alban a precizat faptul ca in ceea ce priveste MiLoG nu au mai aparut noutati dupa declansarea procedurii de infringement, Comisia Europeana neavand inca o pozitie transanta in cazul acestui dosar. „Asteptam si noi, ca si celelalte state care au avut o implicare puternica in domeniu si cu care ne-am coalizat ca sa obtinem o solutie avantajoasa pentru transportatorii nostri. Si deocamdata nu am primit nicio sesizare de la transportatori, ca au fost amendati.“
In ceea ce priveste noua lege similara din Franta, Macron, aplicabila in cazul cabotajului si al transportului international cu descarcare/incarcare in/din Franta, reprezentantul MT a aratat ca nu exista informatii despre modul de aplicare efectiva a acesteia si nici nu se stie care va fi reactia CE, „dar speram ca va fi aceeasi ca in cazul Germaniei, declansarea procedurii de infringement. Noi si celelalte state sigur vom actiona la fel ca in cazul MiLoG.“
Marius Alban a reamintit ca legea Macron prevede obligativitatea ca firmele ce detaseaza personal in Franta sa aiba un certificat valabil sase luni, in dublu exemplar – la bordul camionului si la reprezentantul lor in aceasta tara – si sa pastreze anumite evidente la sediu. Iar sactiunile sunt de 2.000 de euro pentru prima abatere si de 4.000 de euro pentru o abatere repetata in decurs de un an. „Ca si in cazul MiLoG, nu ni s-au transmis oficial normele de aplicare, dar vom incerca sa aflam cat mai multe detalii, sa informam transportatorii si sa actionam in consecinta“, promite Marius Alban.