Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Perspectivele vânzărilor de remorci grele în Europa de Vest se îmbunătățesc. Previziunile economice sunt ușor mai puternice pentru această regiune

CLEAR International tocmai a publicat previziunile pentru iunie 2023 pentru piața remorcilor grele din Europa de Vest.

De la raportul din iunie 2022, războiul din Ucraina și costul energiei plus inflația generală a prețurilor au înlocuit Covid-19 ca principale amenințări la adresa creșterii cererii de remorci. Inflația a urcat la 10%, dar acum se temperează. Cu toate acestea, ratele dobânzilor sunt în continuare în creștere.

Cu toate acestea, previziunile economice pentru țările din Europa de Vest sunt acum ușor mai puțin pesimiste pentru 2023. Prin urmare, previziunile privind cererea de remorci în 2023 și în anii următori s-au îmbunătățit, dar numai puțin. Cererea de remorci din Europa de Vest rămâne oarecum izolată de impactul războiului din Ucraina în comparație cu țările care sunt apropiate geografic de conflict.

Creșterea costurilor cauzată de inflația ridicată și de ratele ridicate ale dobânzilor, combinată cu unele probleme continue în ceea ce privește aprovizionarea cu piese pentru vehicule, îngreunează procesul de producție. Un război european plus o situație economică dificilă nu pot face altceva decât să afecteze încrederea întreprinderilor și să reducă disponibilitatea acestora de a investi în noi echipamente de transport.

CLEAR preconizează o scădere de 10,4% a cererii de remorci în 2023. Creșterea ulterioară în perioada de prognoză va aduce nivelul vânzărilor aproape de cel din 2022 până în 2025. Se preconizează că perioada 2024-2025 va fi mai pozitivă atât în ceea ce privește economia vest-europeană, cât și în ceea ce privește creșterea numărului de înmatriculări de remorci. De fapt, CLEAR consideră că majoritatea previziunilor economice publicate pentru 2024 sunt excesiv de pesimiste, fiind foarte probabilă o revenire mai puternică față de 2023.

Perspectivele pentru Germania și Olanda în 2023 s-au îmbunătățit ușor pe baza cererii până în aprilie, în timp ce Danemarca și Belgia par mai slabe.

În urma celor mai grave efecte ale pandemiei de Covid, cererea de transport rutier (măsurată în tone-km) a crescut din 2020 Q4 până în 2022 Q1, dar a scăzut în fiecare trimestru începând cu 2022 Q2.

Gary Beecroft, director general al CLEAR International, a comentat: „Există o oarecare incertitudine cu privire la modul în care va evolua piața remorcilor în 2023. Cererea de remorci în unele țări și cererea de camioane grele în majoritatea țărilor a fost puternică în 2023 Q1, dar este puțin probabil ca această forță să se mențină pe tot parcursul anului.”

77% din toate mărfurile din Europa sunt transportate pe șosea, iar cea mai mare parte din această proporție este transportată într-o remorcă.

Raportul privind piața remorcilor din Europa de Vest (iunie 2023), cu previziuni până în 2027, poate fi obținut de la CLEAR folosind datele de contact de mai jos. Un nou raport pentru piața est-europeană a fost publicat în aprilie 2023 (https://traficmedia.ro/clear-international-tocmai-a-publicat-prognoza-pentru-aprilie-2023-pentru-piata-de-remorci-grele-din-europa-de-est/). De asemenea, este disponibilă o bază de date privind piața globală a remorcilor.Gary Beecroft, director general al CLEAR International, a comentat: „Intervenția rusă în Ucraina va avea ca rezultat că piața sa de remorci va reveni la nivelurile înregistrate ultima dată după ocuparea Crimeei în 2014. Sancțiunile impuse Rusiei (din nou) au un efect real. În schimb, Polonia, Turcia și Lituania vor avea piețe puternice în perioada de prognoză post-covid”.

Articole similare

Ad