Citaro NGT a fost prezentat pentru pima data in toamna anului trecut, la Busworld Kortrijk, si este deja disponibil in productia de serie, atât in varianta solo, cât si articulat. Vehiculul are la baza versiunea Citaro Euro 6, iar performantele sunt similare acestuia din urma.
Specialistii Diamler Buses sunt de parere ca interesul pentru acest sistem de propulsie a crescut in ultima perioada, iar cele doua licitatii câstigate deja de producatorul german – 68 de unitati pentru Augsburg, Germania (53 articulate si 15 solo) si 82 pentru Madrid, Spania (40 articulate si 42 solo) – confirma acest lucru.
Citaro NGT este propulsat de motorul M 936 G, de 7,7 l, care are sase cilindri in linie si a fost dezvoltat pe baza binecunoscutului OM 936. Puterea este similara – 222 kW (302 CP) – iar cuplul motor maxim, de 1.200 Nm, este atins pe o plaja de la 1.200 la 1.600 rpm.
Transmiterea puterii catre axa motoare se face prin intermediul cutiei de viteze automata ZF Ecolife, care asigura o schimbare lina a treptelor, astfel incât pasagerii sa beneficieze de tot confortul. De remarcat nivelul foarte redus de zgomot la interior, chiar si in partea din spate a vehiculului, lânga tunelul motorului.
Gazul este depozitat in cilindri montati pe plafon, având o capacitate de 227 l fiecare. Suportul este modular, astfel ca se poate opta intre patru si opt cilindri. In cazul in care se merge pentru varianta maxima, autonomia autobuzului este circa 850 km. De regula este aleasa insa varianta de mijloc, cu sase cilindri.
Gratie reducerii de greutate, capacitatea de transport a fost crescuta cu opt pasageri in cazul autobuzului solo. In acelasi timp, fata de propulsorul pe motorina, costurile de operare sunt optimizate, in conditiile in care vehiculul pe gaz nu are nevoie nici de AdBlue, nici de filtru de particule.