Potrivit unui studiu al DPD Romania, integrarea serviciilor de curierat conteaza pentru 95% dintre magazinele online, in timp ce orarul flexibil de ridicari si livrari, dar si comportamentul curierilor sunt foarte importante pentru 90% dintre retailerii digitali. Concluziile analizei, dar si solutii concrete la nevoile actuale ale magazinelor online, au fost prezentate in cadrul unui eveniment marca DPD, care a adus la aceeasi masa reprezentantii curierului si jucatori de top din e-commerce-ul romanesc.
Potrivit cercetarii, prezentata in cadrul celei de-a doua editii a intalnirilor DPD cu magazinele online, in topul criteriilor esentiale, jucatorii din e-commerce au punctat livrarea rapida, inclusiv in aceeasi zi, si politica de despagubiri, fiecare dintre acestea contand pentru 85% dintre respondenti. Livrarile non-standard si virarea rambursului in contul colector in 24 de ore au fost apreciate ca fiind aspecte importante in relatia cu furnizorul de curierat de 80% si, respectiv, 75% dintre magazine, conform studiului efectuat de DPD Romania.
In ceea ce priveste nemultumirile pe care le au in relatia cu furnizorul actual de curierat, inflexibilitatea in livrare, comportamentul curierilor, comunicarea slaba si problemele pe care le au cu agentiile din tara sunt principalele aspecte enumerate de retailerii online. „E-commerce-ul se dezvolta cu o viteza foarte mare si, direct proportional cu acesta, cresc si cerintele clientilor. Magazinele sunt acum mai exigente si vor sa aiba parte de flexibilitate in relatia comerciala si in orarul de ridicare sau livrare, iar coletele trebuie sa ajunga rapid la destinatari. In plus, acum se pune un accent deosebit si pe comportamentul curierilor”, declara Lucian Aldescu, CEO al DPD Romania
Potrivit CEO-ului companiei, toate aceste motive cantaresc foarte mult atunci cand un retailer decide ce furnizor sa aleaga pe zona de livrari si au un rol esential inclusiv in dezvoltarea pietei de curierat, ridicand standardele de calitate a serviciilor.
Conform datelor DPD, retailerii solicita acum si alte servicii noi din partea curierilor, precum livrarea in zilele de duminica, ridicarea coletelor dupa ora 20.00 sau plata cu cardul la livrare.
In ceea ce priveste posibilitatea de a opta pentru plata cu cardul la livrare, reprezentantii DPD Romania si cei ai MasterCard au prezentat in premiera magazinelor online aflate la eveniment proiectul de POS-uri mobile. Acesta urmeaza sa fie implementat din semestrul doi al anului, initial in Bucuresti, si va fi valabil atat pentru detinatorii de carduri MasterCard, cat si Visa.