Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Coca-Cola achiziționează brandul Finlandia

Coca-Cola HBC AG, partenerul strategic de îmbuteliere al companiei The Coca-Cola Company, a anunțat achiziționarea mărcii de vodcă Finlandia de la filiala deținută integral de Brown-Forman Corporation, Brown-Forman Netherlands BV.

Potrivit unui comunicat de presă, acordul de cumpărare s-a convenit la 220 de milioane de dolari SUA și este supus ajustărilor obișnuite ale prețului de închidere („tranzacția propusă”). Achiziția se va realiza prin intermediul subsidiarei deținute integral de Coca-Cola HBC, CC Beverages Holdings II BV, urmând să fie finalizată în a doua jumătate a acestui an, după aprobările autorităților de reglementare.

Înființată în 1970, Finlandia este una dintre principalele mărci de votcă din Europa Centrală și de Est cu volume anuale la nivel global de 2,7 milioane de lăzi de votcă, fiecare conținând nouă sticle de câte un litru, din care peste 60% sunt distribuite în cadrul amprentei geografice a Coca-Cola HBC. Vodka Finlandia este îmbuteliată de Anora Group plc în Finlanda, în baza unui contract de servicii de producție pe termen lung și este disponibilă în varianta pură, cât și în mai multe versiuni aromate.

Noua tranzacție reprezintă o oportunitate unică pentru Coca-Cola HBC de a deveni un partener de încredere în domeniul băuturilor 24/7. Cu toate că, societatea Coca-Cola HBC distribuie Finlandia și alte mărci de băuturi spirtoase premium de peste 17 ani, această achiziție îi va îmbogăți și consolida și mai mult portofoliul pe mai multe piețe. De asemenea, proprietatea mărcii Finlandia va întări credibilitatea Coca-Cola HBC în domeniul băuturilor spirtoase premium, având oportunități de amestecare cu produse premium și super-premium NARTD (Non-Alcoholic Ready-To-Drink). Compania își propune să majoreze vânzările și să-și consolideze parteneriate cu clienții strategici, precum HoReCa.

„După ce am fost asociați cu distribuirea Finlandia timp de 17 ani pe mai multe piețe, suntem încântați de această oportunitate unică și relevantă la nivel regional, care ne va sprijini accelerarea activității noastre on-premise pe mai multe piețe. Complementaritatea dovedită a afacerii noastre cu băuturi spirtoase premium cu portofoliul nostru puternic de NARTD ne va permite să oferim soluții pentru o gamă largă de consum de ocazii 24/7 în special pentru momentele de socializare. Considerăm că este o investiție atractivă și o evoluție naturală a rolului nostru, ceea ce atestă și mai mult puterea parteneriatului nostru de mare anvergură și testat în timp cu Brown-Forman. Apreciem încrederea acordată și așteptăm cu nerăbdare să creăm și mai multă valoare pentru partenerii și clienții noștri, beneficiind de noi oportunități cu ajutorul portofoliului nostru complet de băuturi.”,

a declarat Zoran Bogdanovic, Director General Coca-Cola HBC.

Articole similare

Ad