Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ford EcoBlue 2.0 litri TDCi, noul propulsor pentru Transit si Transit Custom

La doi ani de la innoirea intregii game de vehicule comerciale, Ford prezinta o noua familie de motoare diesel, numita EcoBlue, care va echipa intr-o prima faza modelele Transit si Transit Custom, urmand ca mai apoi sa fie disponibila si pe autoturisme. Noul propulsor de 2.0 litri, pe care l-am testat si noi cu prilejul unui eveniment ce a avut loc la inceputul lunii iunie in imprejurimile Munchen-ului, promite costuri de operare mai mici si este mai sustenabil in termeni de emisii, zgomot diminuat in cabina si siguranta.
 

Odata cu introducerea noii familii, pentru prima data in 18 ani, 2015 marcheaza momentul in care Ford devine cea mai bine comercializata marca de vehicule comerciale in Europa, cu vanzari totale de 280.000 de vehicule (crestere de 23%) avand o cota de piata de 12,6%, inlocuind astfel Volkswagen.
„Ford se mentine pe prima pozitie pe primele patru luni din 2016. In aprilie, numarul de vehicule comerciale vandute a crescut cu aproape 19% comparativ cu perioada similara din 2015“, a declarat Nick Pollard, Chief Programme Engineer pentru motorul EcoBlue.
Noua gama de propulsoare diesel – EcoBlue 2.0 litri – este bazata pe tehnologia motoarelor EcoBoost si inlocuieste vechiul motor de 2.2 litri. Motorul dezvolta trei variante de putere (105 CP, 130 CP si 170 CP), fiecare cu o putere si un cuplu mai mare decat precedenta versiune. EcoBlue 2.0 litri diesel are la baza o arhitectura noua, dezvoltata pentru a se alinia standardelor de poluare Euro Stage VI, care vor intra in vigoare in luna septembrie a acestui an si care stipuleaza, printre altele, scaderea emisiilor de NOx cu 55% fata de standardele actuale Euro Stage V. In termeni de eficienta a consumului, motorul producatorului american beneficiaza de cel mai nou turbocompresor, care ofera mai mult aer la turatii scazute, dar si de alte tehnologii legate de sistemul de ardere, injectie directa si presiune ridicata, galerii integrate sau alelemente care asigura o frictiune scazuta. Astfel, redimensionarea noii versiuni aduce un consum de combustibil mai mic cu 13% comparativ cu varianta pe care o inlocuieste si o putere imbunatatita, datorata cuplului motor mai mare cu 20% la turatii scazute (1.250 rpm). Propulsorul a fost proiectat si dezvoltat de inginerii Ford din Marea Britanie si Germania, fiind produs la fabrica Ford din Dagenham, Marea Britanie.

Articole similare

Ad