MAN Lion’s City 10 E este soluția ideală pentru traseele solicitante, cu drumuri înguste și viraje strânse, grație dimensiunilor sale compacte și a performanțelor la rulare (10,5 m lungime, ampatament de 4,4 m și un diametru de viraj record, de 17,2 m). Testul de 531 km desfășurat la finele lunii trecute în Munții Dolomiți Tirolezi de Sud, pe parcursul căruia autobuzul a urcat și a coborât peste 10.000 de metri altitudine, s-a încheiat cu un consum mediu de doar 0,77 kWh pe km. La acest lucru a contribuit rata remarcabilă de recuperare a energiei eliberate la decelerare, de peste 50%.
De menționat faptul că testul de manevrabilitate și consum din Alpii italieni nu a fost efectuat de un demo-driver MAN, ci de jurnaliști internaționali, fiecare având un stil diferit de condus.
Lion’s City 10 E este echipat cu cinci pachete de baterii pe plafon, având o capacitate totală de 400 kWh, ceea ce conferă o autonomie de până la 300 km. Motorul electric oferă o putere maximă de 240 kW și un cuplu maxim de 2.100 Nm, asigurând performanțe optime pe traseul dificil de test, care a inclus Valea Gardena, Pasul Gardena, Pasul Valparola și Pasul Brenner.
„Rezultatele testului sunt cu adevărat spectaculoase, în special în ceea ce privește rata de recuperare a energiei electrice. De altfel, clienții sunt entuziasmați de fiabilitatea, dar și de confortul gamei Lion’s City E. Dorim să punem și mai multe autobuze electrice în operare, prin care să promovăm mobilitatea durabilă“, a declarat Robert Katzer, șeful departamentului de vânzări și produs în cadrul MAN Truck & Bus.
Constructorul german a primit deja comenzi pentru peste 1.000 de autobuze electrice în toată Europa.