Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dynafleet se diversifică în pas cu cerințele transportatorilor

Volvo Trucks este unul dintre pionierii sistemelor de fleet management de la noi și oferă încă din 1994 serviciul Dynafleet în România, una dintre primele țări care a îmbrățișat la vremea respectivă sistemele de monitorizare a camioanelor, mai ales din dorința de a ține sub control consumul de combustibil și folosirea vehiculelor fără autorizarea companiei. De atunci gama de servicii s-a extins, inclusiv pentru a face mai ușoară adaptarea la Pachetul Mobilitate, iar numărul camioanelor conectate a crescut și în prezent este de circa 4.000, ceea ce plasează România în top 15 țări în lume după numărul de abonamente active Volvo Connect.

Dacă la început datele se descărcau fizic printr-un cablu, mai târziu a apărut și varianta online cu serverele la client și în 2003 a apărut Dynafleet Online, „cu care ne-am obișnuit deja, deci practic prin intermediul rețelelor mobile se transmiteau datele către serverele noastre, de unde puteau fi vizualizate de clienți prin intermediul unei platforme. Iar în 2021 a apărut noua platformă, Volvo Connect”, rememorează Florin Ilie, coordonator Volvo Connect în România.

Cele mai cerute servicii sunt în continuare cele de bază – poziționare și consum. De-a lungul timpului, pe măsură ce legislația a devenit mai restrictivă, au mai apărut și alte servicii importante, precum cel legat de raportarea activității șoferului. Acesta presupune, de exemplu, descărcarea automată a memoriei tahografului și a cartelei șoferului, periodic.

„În momentul de față Volvo Connect aduce în plus și alte servicii – mesageria (comunicarea) bidirecțională camion-dispecer și viceversa, care permite, mai nou, și trimiterea de atașamente pe lângă mesajele text și vocale. De exemplu, dacă autocamionul este echipat cu sistem de navigație, dispecerul poate trimite șoferului prin funcția Mesagerie un traseu care se încarcă direct.”

Un alt serviciu nou foarte util este cel de service, unde clienții își pot vizualiza istoricul de reparații și mentenanță. Serviciul este integrat cu celelalte sisteme Volvo Trucks care monitorizează și transmit informații despre starea camionului, mesaje de eroare etc.

Volvo Trucks oferă training pentru folosirea serviciului Volvo Connect în momentul în care se livrează camionul și clienții primesc noua versiune sau își activează abonamentul. În plus, prin serviciul call center se oferă suport local când apar diverse probleme și clienții nu se descurcă singuri să își descarce rapoartele, dar „în ultime vreme sunt tot mai puține solicitări de acest fel, deoarece sistemul este ușor de folosit și clienții sunt deja experimentați în utilizarea Dynafleet”.

În prezent România este în top 15 țări în lume după numărul de abonamente active Volvo Connect. Printre noutăți se numără adaptarea sistemului la utilizarea camioanelor electrice și la calcularea autonomiei luându-se în calcul noi criterii, pe lângă topografie și greutatea transportată în timp real. Tot pentru aceste aplicații se lucrează la actualizarea permanentă a listei de stații de alimentare.

Aliniere mai ușoară la Pachetul Mobilitate

Din sistem pot fi setate alerte precum depășirea timpului de conducere, descărcarea programului de condus, corelat cu țara în care a condus șoferul, un parametru extrem de important pentru firmele de transport internațional pentru calcularea corectă a indemnizației de detașare cum cere Pachetul Mobilitate.

„Având serviciul de poziționare, atunci când camionul ajunge/pleacă în fiecare cursă se transmit informații către dispeceri, care leagă programul de condus de țara unde e poziționat la acel moment. La fel și în cazul traversării frontierelor, se creează anumite alerte, ajutându-i, astfel, pe managerii de transport să calculeze sumele de plată către șoferi conform noilor reglementări”, a explicat Florin Ilie.

Recent, Volvo Connect a crescut frecvența transmiterii pozițiilor până la maximum un minut.

„Pot fi transmise diverse informații – poziționare sau consumuri – și între flote, procedura fiind foarte securizată. Astfel pot fi integrate pe platforma Volvo Connect și alte branduri de camion de la alți producători fără instalarea altui hardware.”

În plus, firmele cu parcuri mari de camioane își extrag datele din Volvo Connect și le integrează în propriile ERP sau TMS, care le permit să facă mai departe pontaje mult mai precise și chiar calcule automate ale indemnizației de detașare în funcție de numărul de zile petrecute pe teritoriul fiecărei țări în parte. De asemenea, există o conexiune între tahograf și Volvo Connect, există rapoarte detaliate despre activitatea șoferului în timp real, plus că sunt primite alerte în cazul în care șoferul nu respectă timpii de conducere. Toate aceste informații sunt păstrate pe serverele Volvo Connect timp de doi ani, inclusiv descărcările tahograf.

Circa 4.000 de abonamente active în România

La acest moment, Volvo Connect monitorizează aproximativ 4.000 de camioane. „Vorbim de abonamente, căci altfel toate modelele de camioane vândute în ultimii ani sunt echipate cu poartă telematică. Prin intermediul acesteia, săptămânal camioanele intră în legătură cu serverele noastre și verifică dacă există update-uri de soft și se actualizează automat.”

Backup pentru zonele unde nu mai există tehnologie 2G și 3G

Deși multe sisteme GPS funcționează 2G și 3G, reprezentantul Volvo Connect spune că aceste echipamente pot fi folosite în continuare dacă nu se dorește înlocuirea sistemului cu unul 4G, deoarece sistemul Volvo are o soluție de backup în cazul în care nu există acoperire GSM într-o anumită zonă și, deci, dacă unitățile 3G intră într-o zonă 4G sau 5G, nu transmit absolut nimic. Există un fel de memorie buffer care stochează informațiile și, în momentul în care se reface conexiunea, ele sunt transmise din urmă. Practic, există o mică pauză de informație, dar pe urmă se recuperează. „Și nu sunt încă multe țări în care este disponibil doar 4G sau 5G.”

1.800 de service-uri disponibile pentru suport Volvo Connect

Pe lângă acuratețea datelor legate de funcționarea camionului, istoricul de service și Uptime, sistemul Volvo Connect aduce și alte avantaje față de sistemele independente de poziționare. „Dacă se defectează o unitate a unui furnizor independent undeva în Europa cine o repară? Volvo Trucks dispune de o rețea de peste 1.800 de centre service în Europa și în oricare dintre ele se poate repara, verifica sau reinstala softul sau se face înlocuirea cartelei SIM, după expirarea perioadei preplătite de 5 ani etc.

În plus, oferă multe alte avantaje, precum integrarea cu celelalte sisteme ale noastre, istoricul de service și nu numai. Pentru un client care face transport internațional, o platformă precum Volvo Connect este mult mai potrivită.”        

Servicii Dynafleet care pot fi combinate în diverse moduri

Fiecare dintre ele este disponibil la un preț lunar fix, inclusiv cel pentru comunicarea internațională prin roaming, și poate fi accesat de pe orice dispozitiv prin Volvo Connect.

  • Combustibil și mediu (facilitează urmărirea consumului de combustibil în timp și stabilirea modului de a face economii datorită rapoartelor ușor de parcurs, care oferă o prezentare generală clară privind consumul, distanța parcursă, nivelurile de emisii ș.a.)
  • Energie și mediu (puteți să monitorizați performanța autocamioanelor electrice și eficiența șoferilor și să identificați rapid zonele de îmbunătățire, datorită rapoartelor personalizate)
  • Timpi de condus (aflați care este șoferul cel mai indicat pentru o activitate nouă, primiți alarme proactive pentru a asigura respectarea normelor și descărcați automat memoria tahografului)
  • Pozitionare (aflați orice informații de la poziția autocamionului la detalii despre șofer, viteză, încărcătură și tipul autovehiculului)
  • Range & Route, pentru camioane electrice (puteți simula traseul unui autocamion pentru a-i estima cât mai precis autonomia și consumul de energie)
  • Stare vehicul (aveți acces la luminile de avertizare și de alarmă din tabloul de bord al vehiculului, unde se vede exact când și unde a apărut o problemă, precum și valoarea kilometrajului, orele de funcționare a motorului ș.a.)
  • Aplicația mobilă gratuită Volvo Connect (beneficiați de serviciile Dynafleet pe smartphone sau pe tabletă, dintr-un singur tablou de bord intuitiv și ușor de utilizat)
  • Integrare în sistem (puteți integra serviciile Volvo Connect și Dynafleet în infrastructura IT existentă, deci datele despre flotă pot fi utilizate pentru a îmbunătăți alte aplicații terțe, de la planificare la salarizare, sporind eficiența managementului flotei)
  • Găzduirea cardului de companie (solicitați dealerului local să vă găzduiască online cardul de companie pentru a stoca și descărca de la distanță în siguranță datele tahografului).

Serviciile personalizate de conectivitate de la Volvo Trucks, pe scurt:

  • Vă îmbunătățesc fluxul de informații
  • Vă maximizează disponibilitatea
  • Vă ajută să economisiți combustibil
  • Vă maximizează sarcina utilă și rulajul
  • Vă reduce volumul de documente
  • Vă permite să rămâneți competitiv!

Articole similare