Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Isuzu confirmă și la Padco Express

14 camionete Isuzu de 7,48 t din lotul de 150 agreat de Mega Image au fost livrate Padco Express, unul dintre distribuitorii retailerului pentru București și Ilfov. Vehiculele au impresionat deja prin fiabilitate și consum, astfel că rămân în fruntea listei de opțiuni și pentru alte achiziții viitoare.

Padco Express s-a înființat în 2008 și a devenit în scurt timp cel mai mare subcontractor pentru firma de curierat Nemo Express, colaborare ce a durat până la sfarșitul lui 2021. În ultimii 15 ani, dezvoltarea companiei s-a făcut pe mai multe ramuri, iar din august anul trecut Padco Express a devenit unul dintre distribuitorii Mega Image. În paralel, compania face distribuție de materiale de construcție pentru Leroy Merlin și Brico, dar și distribuție de paleți și colete pentru alte firme de curierat, și deține inclusiv o platformă de curierat prin intermediul căreia optimizează livrările. Acestea sunt însă linii de business diferite.

Special pentru contractul cu Mega Image, Padco Express a achiziționat 17 camionete, dintre care 14 sunt Isuzu. S-a optat pentru capacități diferite, de 15, 18 și 21 de rasteluri, toate vehiculele fiind destinate transportului la temperatură ambientală, cu obloane. În cazul Isuzu s-a mers pe aceeași configurație, respectiv capacitate de încărcare de 15 rasteluri și motorizări diferite: 3 și 5,2 l în tandem cu transmisie manuală și 5,2 l și cutie de viteze robotizată Nees 2. „Isuzu este un produs nou, așa că am decis să încercăm trenuri de rulare diferite. În acest fel ne vom da seama care este cea mai bună configurație pe viitor”, a explicat Cosmin Pădurețu, administratorul Padco Express.

Pe lângă vehiculele nou intrate în parc, au fost angajați suplimentar și șoferi cu experiență în activitatea de distribuție cu camionete, dar și manipulanți, conform cerinței specifice din contract. Diferența în cazul exploatării vehiculelor mai grele o reprezintă atenția sporită acordată arimării încărcăturii.

Se acoperă distribuția pentru toată regiunea București-Ilfov, fără a se face o împărțire mai specifică pe zone, astfel că încărcările se fac de la ambele depozite Mega Image (din Ștefănești și Popești-Leordeni). Motivul este reorganizarea activității de distribuție după trecerea la noile vehicule de 7,5 t: cursele sunt acum alocate în funcție de greutatea mărfurilor transportate și de posibilitățile de acces, pentru că în centrul orașului nu se poate pătrunde decât cu utilitare ușoare, iar în alte zone, doar cu camionetele mici, de 15 rasteluri (spre exemplu, în cartierele noi, foarte aglomerate, de la periferie).

Tot distribuitorul se ocupă și de returul ambalajelor și materialelor ce trebuie reciclate.

Fiabilitate și consum imbatabil pentru Isuzu

Consumul Isuzu este foarte bun și concurează chiar și cu cel al utilitarelor ușoare, de 3,5 t. Primele unități au venit în august anul trecut și până acum nu au fost raportate niciun fel de probleme. „Intervențiile sporadice pe care le-am făcut în service-ul TH Trucks (dealer autorizat Isuzu) au durat puțin, costurile de revizie sunt foarte accesibile și, una peste alta, suntem foarte mulțumiți de Isuzu. Vehiculele s-au ridicat cu mult peste folclorul care circulă pe piață, astfel că nu vom ezita să mai cumpărăm Isuzu și pe viitor, mai ales că raportul calitate-preț este corect.”

Deși foarte mulți retaileri pun presiune pe distribuitori și ar dori vehicule electrice – cel puțin pe gama ușoară – Cosmin Pădurețu apreciază că, deocamdată, configurațiile actuale disponibile nu sunt 100% potrivite specificului aplicațiilor sale, deși a încercat mai multe modele. Tehnologia avansează însă, astfel că în perioada următoare se va ajunge și aici.

Flota totală a Padco Express numără 65 de vehicule. Toate sunt monitorizate prin GPS de la Arobs Transilvania, care permite efectuarea calculelor de profitabilitate pe fiecare în parte. Pentru mașinile folosite în contractul cu Mega Image există o aplicație dedicată, GUV, care are funcții specifice, inclusiv semnalează când se deschide ușa compartimentului de marfă.

Succesul activității de curierat constă în eficientizarea livrărilor

Platforma de curierat dezvoltată de Padco Express împreună cu XPC Logistix a fost foarte bine primită pe piață, astfel că acum livrarea se efectuează atât cu vehicule proprii, cât și prin intermediul a cinci firme de curierat cu acoperire națională, „cele mai mari din domeniu. Piața rămâne deschisă însă pentru coletele atipice, de peste 31,5 kg, pentru care sunt foarte puțini furnizori. Este vorba în special despre utilaje și alte echipamente pentru care este necesar transport. Avantajul pentru client este că nu mai trebuie să aștepte mai mulți curieri. Preluăm noi toate comenzile și le redistribuim cu maximum de eficiență – livrare în 24 de ore. Am găsit astfel o soluție pentru rezolvarea perioadelor aglomerate, dar și a crizei de personal, care poate crea dificultăți”, a explicat Cosmin Pădurețu.

În prezent se lucrează la capacitate maximă, 2023 fiind unul dintre cei mai buni ani ai companiei. Totuși, administratorul Padco Express dorește să se extindă treptat, iar cheia o reprezintă creșterea capacității de transport.

„Din păcate nu există mașini disponibile pe piață, termenele de livrare sunt foarte mari și, tocmai din acest motiv, colaborarea cu Isuzu, chiar la început de contract cu Mega Image, a venit într-un moment ideal.”

Articole similare