Printre noutatile prezentate de producatorul german cu ocazia traditionalului eveniment Pre IAA, care a avut loc la inceputul lui iulie, se numara conceptul de podea lipita, care imbunatateste mult calitatea, prinderea de sasiu realizandu-se printr-un adeziv special permanent elastic de inalta performata, ce poate fi exploatat indiferent de temperatura, fara a fi nevoie decat de sase suruburi pe fiecare placa. In plus, sarcina pe axa stivuitorului a crescut pana la 7,5 t datorita prinderii mai bune a podelei de sasiu, fara a creste greutatea proprie, ceea ce face ca semiremorca sa fie mult mai flexibila la incarcarea la rampa.
Schmitz lanseaza si propriul dolly, pentru a conecta sasiurile si semiremorcile in cadrul combinatiilor de vehicule lungi, care sunt deja acceptate in Scandinavia si Olanda si se asteapta sa fie si in Germania si Spania. DO 18/L-2" are cadru galvanizat si anvelope 385/55 R 22.5, ofera o inaltime de cuplare de 1.050-1.100 mm si reprezinta o solutie simpla, la costuri reduse. Cu acest nou dolly pot fi operate semiremorcile Universal si prin lansarea lui Schmitz devine un producator care ofera un tren de rulare complet, constand din caroserie (disponibila intr-o gama variata, incluzand prelate, boxuri izolate sau cu pereti culisanti) montata pe orice marca de sasiu, care poate fi conectata la dolly si la o semiremorca.
Cu ocazia acestui eveniment a fost prezentata si semiremorca S.CS Fixed Roof XL, care respecta acum si cerintele de siguranta din Marea Britanie, si EN12642 Code XL, si permite incarcarea usoara pe lateral fara deplasarea paletilor. Iar dupa incarcare nu este nevoie de sipci de sustinere pentru a obtine rigiditatea necesara. Acest tavan creste si siguranta pasiva datorita constructiei mai rigide si folosirii sistemului central de ancorare a marfii fixat sub acoperis, foarte des intalnit in Marea Britanie. Tot pentru aceasta piata este posibila o greutate totala de 44 t si o inaltime mai mare de 4 m, din care pana la 3,1 m spatiu util.
Mai multe detalii despre noutatile oferite de Schmitz din toamna acestui an puteti citi in numarul din august al revistei Tranzit.