Propulsorul D20 va fi inlocuit din toamna de noul D26 pentru autocarele MAN si Neoplan. Motorul, disponibil in trei variante de putere – 420, 460 si 500 CP – are cu 20 CP in plus in cazul fiecarei versiuni in parte si cuplu maxim crescut cu cate 200 Nm. De mentionat ca toate motoarele D26 pot fi operate cu HVO. Special pentru autocare, sistemul de management al temperaturii de functionare a propulsorului optimizeaza consumul de carburant. Alte inovatii ale D26 sunt noile pistoane de otel si senzorul nivelului de ulei.
Pe langa gama noua de motoare, functionarea trenului de rulare este optimizata gratie softului nou TipMatic al cutiei de viteze automate ZF AS-Tronic, precum si noii axe motoare MAN cu raport i=2,73. Aceasta din urma este special conceputa pentru autocare si permite mentinerea unui nivel redus al turatiei motorului – 1.100 rpm. Aceeasi axa are un raport i=3,15 la camioane, ceea ce se traduce printr-o turatie de 1.269 rpm. Eficienta in cazul versiunii pentru autocare este de 13%, pe langa consum, avantajul evident reprezentandu-l zgomotul redus.
In cazul transmisiei, noul soft SmartShifting asigura schimbarea rapida si confortabila a treptelor, in special in cazul celor superioare (9-12).
Nu in ultimul rand, sistemul electronic de franare MAN BrakeMatic dispune acum de frana de motor performanta EVBec. Presiunea este reglata electronic, fiind astfel crescuta eficienta franarii indiferent de viteza de deplasare. In special la viteze mici se asigura confort sporit pentru pasageri. Retarderul secundar hidrodinamic cu un cuplu maxim de franare de 4.000 Nm (fata de 3.200 Nm anterior), in combinatie cu TipMatic, asigura o franare foarte buna chiar si cazul axelor motoare cu raport lung, cum este cea recent dezvoltata, de 2,73. Si pentru a obtine un consum cat mai bun, manevrarea vehiculului la viteze foarte mici se poate face in varianta „idle speed”, cu o turatie redusa a motorului si fara actionarea pedalei de acceleratie.
Toate aceste noutati vor fi prezentate in septembrie la IAA, alaturi de un nou model de autocar, despre care deocamdata se stie doar ca este single-deck si are o aerodinamica imbunatatita.