În prezent, piața europeană a transporturilor rutiere se confruntă cu provocări uriașe. Decarbonizarea și dezvoltarea camioanelor este un obiectiv care poate fi realizat în câțiva ani, dar lipsa șoferilor este o problemă în creștere care nu poate fi rezolvată cu ușurință. În mod normal, numărul mediu de șoferi angajați ar trebui să fie de aproximativ 1,4 – 1,5 pe camion, dar există multe situații în care există chiar mai puțin de 1 șofer pe camion. Acest lucru provoacă numeroase turbulențe în lanțurile de aprovizionare din întreaga Europă.
Cum se poate aborda această problemă?
În afară de simplificarea cerințelor și a procedurilor de obținere a unui permis de conducere profesionist și, astfel, de atragerea mai multor persoane, unul dintre cele mai mici avantaje este colaborarea cu țări din afara Europei, cum ar fi Kazahstan sau Kârgâzstan.
„Lipsa de șoferi este o problemă care a devenit una globală, afectând nu doar Europa, ci întreaga lume. Numai în Europa, ne lipsesc aproximativ 400.000-450.000 de șoferi profesioniști. Și nu există o soluție simplă, deoarece mulți șoferi vor ieși în curând la pensie, iar în rândul generațiilor tinere nu există încă potențial și atractivitate pentru această meserie. Am spus încă, deoarece cred că Kazahstanul și Kârgâzstanul sunt exemple și o rază de speranță, că există un viitor pentru acest tip de muncă și loc de dezvoltare pentru profesioniști”, spune Mindaugas Paulauskas, CEO al Girteka Transport, parte a Girteka Group.
Noile sucursale ale Girteka Transport situate în Almaty, Kazahstan, și Bișkek, Kârgâzstan, se vor concentra pe atragerea de șoferi profesioniști care să lucreze în Europa pentru Girteka. Începând de astăzi, în cadrul Grupului Girteka există deja peste 3.000 de șoferi profesioniști care provin din țări din Asia, Girteka se concentrează să facă munca în sine din ce în ce mai atractivă, iar procesul de recrutare mai transparent, mai eficient și mai rapid.
„Noul birou al Girteka Transport din Kazahstan ne va da posibilitatea de a promova profesia de șofer de camion la nivel local. Avem mare grijă să ne asigurăm că procesul nostru de recrutare este transparent, sigur și securizat pentru toți potențialii șoferi”, explică Oksana Karpovičienė, Head of HR Expansion la Girteka Transport.
Cu noile sucursale, Girteka nu numai că va aborda problema lipsei de șoferi, dar sunt, de asemenea, răspunde nevoilor și cerințelor șoferilor din Kazahstan și Kârgâzstan în ceea ce privește un proces rapid și transparent, în care ambele părți obțin beneficii reciproce. A face procedura mai agilă, a oferi cerințe clare și cuprinzătoare privind oferta de locuri de muncă, precum și a oferi teste de conducere care să asigure calitatea serviciilor de transport rutier, este doar începutul.
Aceste activități de testare reprezintă următorii pași în strategia pe termen lung a Girteka de a construi servicii logistice adecvate, stabile și fiabile în întreaga Europă, în fața provocărilor legate de lipsa de șoferi și de atractivitatea profesiei. Fiind cea mai mare companie bazată pe active din Europa, găsirea de soluții dovedite de afaceri, cum ar fi implicarea șoferilor din afara Uniunii Europene (UE), este responsabilitatea pe care compania o menține față de clienții, comunitățile și partenerii săi. Unul dintre elementele cheie pentru a oferi cele mai bune soluții din clasa întâi este și calitatea, care este asigurată în timpul procesului de recrutare și al testelor pentru șoferi, iar ulterior – prin programe continue de menținere și îmbunătățire a competențelor șoferilor. Începând de la o pregătire foarte amănunțită în timpul procesului de integrare și până la cursuri practice și online periodice, șoferii din Kazahstan și Kârgâzstan dobândesc o experiență și competențe valoroase care mai târziu pot fi folosite pentru a furniza servicii logistice în întreaga Europă.
sursa foto: Girteka Group