Indicele mondial al containerelor, calculat de firma de consultanță în supply chain Drewry, a crescut în această săptămână cu 1,7%, la 1.790,60 de dolari pentru un container de 40 de picioare, fiind însă cu 72,2% mai mic comparativ cu aceeași săptămână a anului trecut.
Cel mai recent indice compozit Drewry WCI (World Container Index), stabilit la 1.790,60 de dolari per container, este acum cu 83% sub vârful de 10.377 de dolari atins în septembrie 2021 și cu 33% mai mic decât media pe 10 ani, de 2.684 de dolari, indicând o revenire la prețuri mai normale. Tarifele se mențin totuși cu 26% peste mediile din 2019 (pre-pandemice), de 1.420 de dolari per container.
Indicele compus mediu pentru primele șapte luni și jumătate ale anului este de 1.771 de dolari pentru un container de 40 de picioare, cu 913 dolari mai puțin decât media pe 10 ani.
Tarifele de transport containerizat pe New York-Rotterdam au crescut cu 8% sau 61 de dolari, la 798 de dolari per container de 40 de picioare.
În mod similar, ratele spot pe Shanghai-Rotterdam au crescut cu 3% (53 de dolari), la 1.673 de dolari, în timp ce pentru Shanghai-Los Angles sunt mai mari cu 2% (40 de dolari), ajungând la 2.362 de dolari.
Rutele Rotterdam-Shanghai, Los Angles-Shanghai și Shanghai-New York s-au scumpit fiecare cu 1%, până la 526, 846 și respectiv 3.363 de dolari.
Mai mult, ratele spot pentru Shanghai-Genova și Rotterdam-New York au rămas statice la nivelul săptămânii precedente, iar Drewry se așteaptă ca ratele spot Est-Vest să rămână stabile în următoarele câteva săptămâni.