Acesta este construit special pentru a dobori recorduri, din toate punctele de vedere, cu exceptia motorului si a transmisiei I-Shift Dual Clutch, fabricate in serie, si a doborat recordul de viteza la pornirea de pe loc la categoriile 500 si 1.000 de metri, avandu-l la volan pe Boije Ovebrink, cu o experienta de peste 30 de ani in curse de autoturisme si autocamioane, care anterior a depasit cinci recorduri de viteza si as fost campion european in 1994 la curse de autocamioane. Acesta este de parere ca „Iron Knight poate fi rezumat intr-un singur cuvant: perfectiune.
Este foarte frumos si devine un generator inegalabil de forta atunci cand pedala de acceleratie este la podea. Este al treilea autocamion care doboara recorduri pe care il conduc si nu pot concepe un succesor mai bun pentru Wild Viking si Mean Green“, explica Boije Ovebrink.
Iron Knight a doborat recordul international de viteza la 1.000 m pentru pornirea de pe loc, cu o viteza medie de 169 km/h si un timp de 21,29 de secunde, si recordul pentru distanta 500 m, cu 131,29 km/h si 13,71 secunde. Performantele au fost realizate pe un traseu de testare inchis din nordul Suediei si in prezent recordul este evaluat de Federatia Internationala de Automobilism.
„Specialistii din mai multe departamente Volvo Trucks au colaborat indeaproape pentru a dezvolta un autocamion care sa ofere o performanta unica. In afara lantului cinematic de la Volvo Trucks, care este insasi esenta Iron Knight, am construit manual autocamionul de la zero. Faptul ca am reusit sa stabilim mai mult de un record este absolut uimitor", a spus Olof Johansson, in cadrul Volvo Trucks.
Iar Claes Nilsson, presedinte si CEO Volvo Trucks, puncteaza potentialul enorm al transmisiei I-Shift Dual Clutch, „care nu va va dezamagi in situatii extreme. Faptul ca autocamionul care doboara recordul mondial utilizeaza exact aceeasi cutie de viteze care se gaseste pe autocamioanele FH fabricate in serie ne face sa fim extrem de mandri.“