- Foto: Magazino
Jungheinrich, pionier în domeniul intralogisticii cu sediul la Hamburg, preia integral Magazino, un specialist în robotică cu sediul la München. Pe lângă participația sa, care există din 2020 și care a fost majorată la 21,7% în 2022, Jungheinrich achiziționează toate acțiunile deținute de fondatori, precum și de coacționarii anteriori – Cellcom, Fiege Logistik și Körber. Tranzacția a intrat în vigoare imediat după semnarea din această săptămână. Părțile au convenit să nu divulge prețul de achiziție.
Magazino va continua să se dezvolte ca o companie independentă în cadrul grupului Jungheinrich și, de asemenea, va utiliza în special rețeaua globală de vânzări și servicii a grupului. Compania va rămâne sub conducerea ambilor co-fondatori Frederik Brantner și Lukas Zanger, precum și a Dr. Moritz Tenorth.
Pentru Jungheinrich, preluarea integrală a Magazino reprezintă un alt pas important din punct de vedere strategic în direcția consolidării expertizei sale în domeniul automatizării. Înființată în 2014, Magazino are aproximativ 130 de angajați și una dintre cele mai mari echipe de dezvoltare de robotică mobilă din Europa. Compania oferă o platformă tehnologică puternică care permite roboților logistici să opereze și într-un mediu mixt om-mașină. Ca urmare, roboții sunt capabili să navigheze inteligent în depozit, precum și să preia și să transporte selectiv obiectele necesare.
Sistemul și roboții Magazino sunt deja utilizați în depozitele mai multor clienți industriali, comercianți online și furnizori de servicii logistice. De asemenea, software-ul de control pentru roboți în medii logistice complexe este deja integrat în EAEa de la Jungheinrich, un stivuitor cu înălțime redusă complet automatizat, care a fost prezentat inițial la târgul de intralogistică LogiMAT din acest an.
Pentru Jungheinrich, fuziunea este o completare ideală ca parte a extinderii activității sale cu vehicule automate și autonome. Pe viitor, expertiza Magazino în domeniul software și al dezvoltării va fi integrată și mai strâns în dezvoltarea produselor Jungheinrich. Magazino obține acces la rețeaua internațională de vânzări și servicii a Jungheinrich și devine parte a unui portofoliu larg de produse și soluții intralogistice. Marca Magazino va fi păstrată, iar compania va continua să lucreze cu partenerii de integrare și clienții externi.
„Lucrăm îndeaproape cu Magazino de mai mulți ani, suntem la egalitate și comunicăm bine. Chimia este pur și simplu potrivită. Acum facem următorul pas logic în cooperarea noastră și achiziționăm Magazino în totalitate.”,
a declarat Dr. Lars Brzoska, președintele Consiliului de Administrație al Jungheinrich.
„Magazino este o companie de succes, cu o conducere foarte bună și experți de top pe piață. Are competențe software remarcabile și a dezvoltat soluții care au potențialul de a modela viitorul intralogisticii pe termen lung. În cadrul Grupului, vom valorifica aceste competențe pentru a impulsiona împreună dezvoltarea în continuare a unor soluții inovatoare de automatizare și robotică.” Frederik Brantner, CEO și co-fondator al Magazino: „Nevoia de automatizare a depozitelor este în continuă creștere. Prin conducerea roboților în acest mediu complex, am dezvoltat o expertiză unică pe care dorim să o extindem în continuare. Dorim să le mulțumim investitorilor noștri anteriori pentru încrederea pe care ne-au acordat-o și pentru mulți ani de cooperare de succes. Aceștia ne-au sprijinit până în prezent din punct de vedere strategic și financiar și au avut o contribuție semnificativă la dezvoltarea ulterioară a activității noastre. Împreună am pus bazele următorului capitol din povestea de succes a Magazino. Împreună cu Jungheinrich, vom continua să ne extindem poziția de lider în domeniul tehnologiei intralogistice și să ne extindem la nivel internațional.”