Grupul MOL a fost desemnat Cea Mai Buna Companie Downstream a Anului in cadrul Petroleum Economist Awards 2016. Divizia de rafinare si distributie a grupului maghiar a inregistrat cea mai buna performanta din istoria sa, ca urmare imbunatatirii eficientei interne. Castigatorii editiei din acest an a Premiilor Petroleum Economist au primit trofeele in cadrul unei ceremonii care s-a desfasurat la Banking Hall, in Londra, in prezenta reprezentantilor a numeroase companii din domeniul energiei.
Premiile Petroleum Economist isi propun sa celebreze oamenii, companiile si proiectele care intruchipeaza cele mai inalte performante din domeniul energiei precum si sa identifice si sa recompenseze modelele de inovare si excelenta. In afara de Grupul MOL, printre castigatori se numara Eni, la categoria compania de exploatare a anului, si Repsol, care a primit distinctia pentru compania petrochimica a anului, se arata intr-un comunicat al companiei. Astfel, premiul Cea Mai Buna Companie Downstream confirma implementarea unei strategii de afaceri clare, atingerea obiectivelor de afaceri, angajamentul asumat pentru dezvoltarea angajatilor precum si strategia inovativa de abordare a provocarilor de business.
Segmentul Downstream (rafinare si distributie) a consemnat in 2015 cea mai buna performanta financiara din istoria sa, avand un rezultat operational (Clean CCS EBITDA) de 1,65 miliarde USD si generand un flux liber de numerar cu o valoare substantiala, de peste 1 miliard USD. Programele interne de eficientizare au generat aproape jumatate din valoarea EBITDA. Noul Program Downstream (2012-2014), care avea ca tinta imbunatatirea EBITDA cu 500 milioane USD, a fost prima initiativa la nivel de Grup pentru imbunatatirea operatiunilor interne si adaptarea la mediul extern nefavorabil. Programul a acoperit fiecare element al lantului integrat al valorii, de la selectia titeiului la rafinare, petrochimie pana la vanzarile retail si en gros.
Dupa incheierea programului, Grupul MOL a decis sa lanseze Next Downstream Program 2015-2017 (NxDSP). Programul este menit sa genereze o crestere aditionala a profitabilitatii cu 500 milioane USD, din care proiectele de crestere strategica ale Grupului MOL in segmentele retail si petrochimie vor aduce o contributie prevazuta la 150 milioane USD. Performanta aditionala generata de NxDSP ar putea genera o crestere a profitabilitatii cu 3 USD / baril pana in 2017.