Ford prezinta cifre in crestere pentru divizia de Vehicule Comerciale pe primele opt luni ale anului, comparativ cu perioada similara din 2014, anul in care producatorul dezvaluia la IAA Hanovra intreaga gama Transit.
Potrivit presedintelui Ford Germania, Bernhard Mattes, volumele sunt in crestere cu 50%, la 208.000 unitati, cota de piata a ajuns la cel mai inalt nivel din ultimii 18 ani, urcand de la 10,8% la 12,9%, in timp ce pozitia in piata a urcat si ea de pe locul al patrulea in privinta vanzarilor, devenind brandul de vehicule comerciale numarul unu in Europa.
Fiecare din cele patru modele Tranzit a inregistrat o crestere seminificativa in ceea ce priveste volumul, comparativ cu primele opt luni ale lui 2014. Tototdata, a mai amintit Bernhard Mattes, noul pick-up Ranger este pe primul loc in segment in privinta vanzarilor, cu 23.000 de unitati comercializate in acest an.
Nici piata din Germania, cea de-a doua piata ca marime pentru Ford in Europa, nu face rabat de la trendul ascendent, pe primele opt luni ale acestui an fiind comercializate 28.000 de vehicule comerciale cu ovalul albastru, in crestere cu 24,9% fata de anul trecut. Pe aceeasi perioada, cota de piata a crescut si ea de la 10,9% in 2015, la 11,9% in 2016. Pe langa innoirea intregii game de vehicule comerciale, Ford a prezentat anul acesta o noua familie de motoare diesel, numita EcoBlue, care va echipa intr-o prima faza modelele Transit si Transit Custom. De altfel, fiecare van Transit si Transit Custom expus la IAA Hanovra a fost echipat cu motorul EcoBlue de 2.0 litri. Noul propulsor aduce beneficii importante pentru clienti. De exemplu, in cazul lui Transit Custom, valorile noxelor pornesc de la 157 g/km, iar consumul mediu de carburant este redus cu 13 procente, plecand de la 6.1 l/100 km, in functie de configuratia de putere aleasa. In plus, costurile de intretinere sunt si ele mai mici datorita intervalului de service extins la 2 ani sau 60.000 de km. Propulsorul 2.0 litri TDCi are la baza o arhitectura noua, dezvoltata pentru a se alinia standardelor de poluare Euro Stage VI, ceea ce inseamna si emisii mai scazute.
Totodata, in cadrul targului de la Hanovra, Ford a mai prezentat cateva tehnologii recente care se regasesc pe cele doua modele Transit si Transit Custom. Sistemul inteligent de tractiune integrala oferit pe modelul Transit de 2 tone a fost regandit de inginerii Ford in jurului noului motor EcoBlue. Noul design a permis reducerea greutatii cu 10 kg, in timp ce sistemul de tractiune si cel de control al stabilitatii au fost optimizate. Productia noului Transit AWD va incepe anul viitor. La interior, Ford Transit poate fi echipat cu cel mai nou sistem de conectivitate SYNC 3. Acesta se poate regasi si pe modelele Connect si Ranger, a mai spuis Bernhard Mattes. O caracteristica noua la Transit cu tractiune fata si la Transit Custom este transmisia automata cu 6 viteze, care are o capacitate de cuplu de peste 415 Nm si care va intra in productie la finalul acestui an. Aceasta transmisie controlata electronic ofera o schimbare lina si rapida a treptelor de viteza datorita designului convertorului de cuplu, fiind calibrata pentru a lucra cu noul propulsor EcoBlue. O alta inovatie se refera la suspensia spate pneumatica, care va fi disponibila tot din acest an pe modelele Tranzit Custom Kmobi si Tourneo Custom.