- Foto: Goodyear FIA ETRC
În cursa finală pentru Promoter’s Cup, José Eduardo Rodrigues a dominat tot weekendul și a obținut toate cele patru victorii, în timp ce Norbert Kiss și-a dat toată silința pentru a-și repeta performanța din Slovakia Ring după un DNF Race One.
Inițial, Steffen Faas părea că avea de gând să câștige seria de victorii la Zolder, deoarece a avut un start perfect pentru a-și menține avansul la pole, însă nu a fost să fie așa pentru german. A avut un avans de 1,7 secunde față de Kiss cu șase ture înainte de final, un efort monumental pentru a-l ține în urmă pe campion. Șansa i-a fost refuzată atunci când frânele sale au cedat, cablul de frână rupându-se și obligându-l să se retragă din cursă.
Astfel, Kiss s-a poziționat perfect pentru a-și menține conducerea după retragerea lui Faas, iar datorită unei performanțe impresionante a urcat de pe locul opt pe locul doi. A existat un moment de apropiere între el și André Kursim în timp ce se luptau pentru conducerea cursei, dar mișcarea lui Kiss spre exterior a fost considerată un incident de cursă.
După ce a terminat al treilea în prima cursă a zilei, Jochen Hahn l-a urmat pe Kiss după ce maghiarul l-a depășit și a obținut un nou podium, terminând al doilea. A fost o zi bună pentru Rodrigues, care nu numai că a obținut patru din cele patru victorii în Promoter’s Cup, dar a câștigat un podium suplimentar la general cu locul trei în cursa a patra, datorită penalizării lui Kursim.
Germanul a primit o penalizare de zece secunde pentru depășirea vitezei, ceea ce l-a făcut să coboare de pe locul al treilea pe locul al optulea.
Rodriguez a arătat o formă și un ritm incredibil în acest weekend, impunându-se cu adevărat ca lider al Promoter’s Cup. Punctele acumulate în acest weekend i-au mărit semnificativ avansul în campionat față de Faas, plasându-l într-o poziție excelentă la Le Mans. O altă cursă bună a lui Jamie Anderson aproape că i-a oferit un podium la general, trecând linia de sosire la trei zecimi în spatele lui Rodriguez. A fost foarte strâns între ultimii șase clasați, Antonio Albacete și Sascha Lenz au fost despărțiți de Anderson cu doar nouă zecimi, al cincilea, respectiv al șaselea.
Steffi Halm a trecut linia de sosire pe locul șapte, o performanță remarcabilă, având în vedere că era cât pe ce să nu ajungă pe grilă. O defecțiune la direcție a făcut-o să termine prematur cursa a treia, iar pentru echipă a fost o cursă contra cronometru pentru ca echipa să o pregătească în ultima cursă a weekend-ului. În timp ce grila pornea în turul de formare, Halm a intrat în pit-lane și i s-a permis accesul pentru a se alătura cursei din pit-lane, odată ce cursa a devenit verde.
Clemens Hecker și John Newell au completat topul primilor zece, completând și podiumul Promoter’s Cup. A fost al doilea podium pentru ambii piloți cromați, care se aflau în lupta pentru locul cinci în acel clasament. Newell a părut că și-a recăpătat puțin din forma pe care o avea la începutul anului în acest weekend, iar dacă poate continua acest lucru și în ultimele două evenimente ale anului, ar putea rivaliza cu Mark Taylor pentru locul patru în Promoter’s Cup.
Taylor a fost chiar în afara punctelor, pe locul 11, alături de singurul finalist al cursei, Jonathan André pe locul 12.
După ieșirea dramatică din cursa a treia, Luis Recuenco nu a putut urca pe grila finală din cauza defecțiunii la motor care a adus steagurile roșii la începutul zilei. Având în vedere că lucrările de reparație au fost prea importante și că era nevoie de un motor complet nou pentru ca el să poată lua startul în cursă, Recuenco va repara camionul înaintea cursei de la Le Mans, unde se va alătura din nou echipei Goodyear FIA ETRC pentru penultima etapă a campionatului.