Mercedes-Benz Vans dă un alt exemplu pentru transportul fără emisii de CO2 la nivel local: după seriile de modele din segmentele de furgonete medii și mari, vehiculele din clasa furgonetelor compacte, au început comenzile începând cu 31 mai anul acesta, și în variante complet electrice. În segmentul furgonetelor comerciale, eCitan a fost lansat ca Panel Van, cu două lungimi la alegere: versiunea standard de 4.498 mm și versiunea cu roți lungi de 4.922 mm. Modelul eCitan Tourer (consum mixt de energie: 20,6 – 18,9 kWh/100 km; emisii combinate de CO2: 0 g/km ), pentru transportul comercial de pasageri, este disponibil ca versiune standard, versiunea cu roți lungi apărând la o dată ceva mai târzie.
În funcție de model, autonomia de funcționare este de până la 292 km conform WLTP. Acest lucru răspunde nevoilor clienților comerciali care utilizează frecvent modelele de furgonete mici ca vehicule de curierat, navetă și livrare în zonele urbane. La stațiile de încărcare rapidă, bateria de 45 kWh se încarcă de la 10% la 80% SoC (starea de încărcare) în 38 de minute cu încărcătorul de curent continuu de 80 kW instalat. Avantaj major: capacitatea de încărcare și sarcina utilă sunt comparabile cu cele ale modelelor Citan cu propulsie convențională. Pentru modelul Panel Van standard, aceasta este de 2,9 metri cubi și până la 544 kg, iar pentru modelul lung de 3,62 metri cubi și până la 722 kg, ambele cu grilă de protecție. Prețurile pentru modelul eCitan Panel Van de 90 kW încep de la 32.598 euro pentru modelul standard, iar eCitan Tourer începe de la 36.967 euro. Mixto va urma mai târziu.
eCitan Panel Van: Spațiu suficient și încărcare ușoară
În septembrie 2021, Mercedes-Benz Vans a lansat noul Citan, care este foarte popular în rândul clienților. Acum, acesta este urmat de versiunea complet electrică, eCitan. Aceasta oferă toate avantajele furgonetei mici cu propulsie convențională, fără compromisuri. Dimensiunile exterioare compacte, cu un spațiu mare, precum și o capacitate de încărcare ridicată, deschid o gamă largă de utilizări posibile în operațiunile de distribuție, service și navetă din centrul orașelor.
O ușă glisantă cu deschidere largă și o înălțime redusă a pragului de încărcare de 57 cm permit accesul convenabil la interior și încărcarea ușoară a vehiculului. Deoarece ușile glisante sunt deosebit de practice în spațiile de parcare înguste, la cerere este disponibilă o a doua ușă. Compartimentul de încărcare este, de asemenea, ușor accesibil în partea din spate. Cele două secțiuni ale ușii din spate pot fi blocate într-o poziție de 90 de grade și pot fi rotite în lateral cu până la 180 de grade. Un hayon este disponibil ca opțiune. Pe lângă peretele despărțitor fix (cu și fără fereastră) între cabina șoferului și compartimentul de încărcare, este disponibilă și o partiție pivotantă. O grilă de pe partea pasagerului din față poate fi rotită cu 90 de grade, pivotată spre scaunul șoferului și blocată. Scaunul pasagerului din față este rabatabil. Acest lucru creează o suprafață plană pentru transportul obiectelor deosebit de lungi. De asemenea, este disponibilă o cuplare pentru remorcă.
eCitan Tourer: Pentru transportul comercial de pasageri
Spre deosebire de Panel Van, care este optimizat pentru transportul comercial de mărfuri, eCitan Tourer este un specialist pentru transportul de persoane fără emisii locale. Tourer are deja în dotarea standard un hayon cu geam spate și o a doua ușă laterală glisantă. Alternativ, acesta poate fi echipat și cu uși spate. Bancheta din spate este rabatabilă fracționat de la 1/3 la 2/3. Numeroasele opțiuni de depozitare fac ca eCitan Tourer să fie mai ușor de utilizat în viața de zi cu zi. Opțional, în partea din spate a modelului eCitan Tourer pot fi pliate mese din spătarele scaunelor din față – utile ca suprafață de scris pentru pasagerii din al doilea rând. Suporturile pentru pahare sunt, de asemenea, integrate în aceste mese. Alte opțiuni specifice Tourer includ buzunarele cu volane instalate jos pe spătarele scaunelor din față.
Un capac din o singură bucată pentru compartimentul de încărcare protejează încărcăturile din Tourer împotriva soarelui și a ochilor curioși. Acesta poate fi fixat în trei poziții și poate fi depozitat în spatele banchetei spate atunci când nu este necesar. Protecția bagajelor și a încărcăturii este asigurată de plasa pentru bagaje. Aceasta poate fi fixată în două poziții, fie în spatele scaunelor din față, fie în spatele banchetei spate.
Două linii de echipare, pachetul atractiv MBUX și un sistem de propulsie puternic
Modelul eCitan Panel Van și Tourer sunt disponibile în liniile de echipare BASE și PRO. Linia PRO are îmbunătățiri vizuale și chiar mai multă funcționalitate. De exemplu, mânerele ușilor, precum și capacul barei ușilor glisante sunt vopsite în culoarea vehiculului. Interiorul și compartimentul de încărcare au iluminare cu LED-uri. Ca dotare standard, eCitan PRO vine, de asemenea, cu sistemul audio Mercedes-Benz, scaunul șoferului reglabil pe înălțime, aer condiționat, geamuri electrice față cu funcție de confort și podea din plastic în compartimentul de încărcare. Pachetul opțional “Interior Design Package” oferă și alte caracteristici de înaltă calitate, cum ar fi ornamente negre lucioase în panoul de instrumente, înconjurări cromate pe gurile de aerisire din panoul de instrumente și pe difuzoare, precum și mânere de ușă cromate în interior.
Sistemul multimedia opțional MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oferă un concept de operare intuitiv prin intermediul unui ecran tactil de șapte inci sau al butoanelor de control tactil de pe volan. Acesta oferă, de asemenea, integrarea smartphone-urilor Apple Car Play și Android Auto, conectivitate Bluetooth hands-free și radio digital (DAB și DAB+). MBUX cu navigație include, în plus, navigația rapidă pe hard-disc, care este deosebit de comod de utilizat datorită asistentului vocal „Hey Mercedes”. Celelalte funcții de infotainment pot fi, de asemenea, controlate cu ajutorul acestuia.
Motorul electric al modelului eCitan are o putere maximă de 90 kW (122 CP). Cuplul maxim de 245 Nm este disponibil în mod inerent deja la pornire. Acest lucru permite o accelerație deosebit de puternică de la o pornire din mers. Bateria litiu-ion este poziționată în partea inferioară a caroseriei, în fața punții spate, unde este, de asemenea, protejată împotriva accidentelor. Aceasta oferă o capacitate utilă de 45 kWh. Cele opt module ale bateriei utilizează celule de tip pouch.
Un motor sincron cu excitație externă acționează roțile din față ale eCitan. Se spune că motorul este sincron, deoarece rotorul se rotește la frecvența câmpului magnetic al statorului. Frecvența este adaptată la cerințele de viteză ale driverului în convertizoarele de frecvență răcite cu apă ale electronicii de putere.
Clienții pot alege între programele de acționare Comfort și ECO (optimizat pentru gamă) și trei niveluri de recuperare (D- / D / D+).
La locul de muncă, acasă sau la stațiile de încărcare publice, eCitan poate fi încărcat cu curent alternativ (AC) la 11 kW sau, opțional, la 22 kW prin intermediul încărcătorului de la bord. Timpul necesar pentru o încărcare completă depinde de infrastructura disponibilă și de echiparea vehiculului specifică țării. Utilizarea unui Mercedes Benz Wallbox permite o încărcare mult mai rapidă decât la o priză casnică.
Iar lucrurile devin și mai rapide la stațiile de încărcare rapidă cu curent continuu (DC). În funcție de starea de încărcare (SoC) și de temperatura bateriei de înaltă tensiune, eCitan se încarcă cu o putere maximă de până la 80 kW la un punct de încărcare corespunzător. Acest lucru înseamnă că poate fi încărcat de la 10 la 80% SoC în 38 de minute. Un conector CCS (Combined Charging Systems) este disponibil opțional pentru încărcarea în curent alternativ și continuu. Acesta este situat în partea din față, sub steaua Mercedes.
Numeroase ajutoare în fundal: sistemele de asistență la conducere și de siguranță
Siguranța este o valoare cheie a mărcii Mercedes-Benz. De asemenea, eCitan este lansat cu o gamă completă de sisteme de asistență la conducere și de siguranță. Sistemele de asistență la conducere sprijină șoferii în numeroase situații și monitorizează traficul și împrejurimile cu ajutorul senzorilor radar și al camerelor de luat vederi. Atunci când este necesar, acestea pot emite avertismente și pot asista șoferul prin intervenția. În plus față de sistemele ABS și ESP® prevăzute de lege, eCitan are în dotare standard sistemul de apel de urgență Mercedes-Benz. Acesta oferă funcții suplimentare față de cele ale sistemului eCall, obligatorii prin lege. De exemplu, comunicarea nu se face în limba națională respectivă, ci în limba care a fost setată în sistemul de infotainment. Acest lucru este util, de exemplu, în cazul unui accident în străinătate. Centrul de apeluri de urgență Mercedes Benz notifică apoi cel mai apropiat centru de control al salvării.